A tatabányai után kecskeméti fejlesztésbe kezdő Graboplast egy év alatt megduplázta nyereségét.
A tatabányai után kecskeméti fejlesztésbe kezdő Graboplast egy év alatt megduplázta nyereségét. A győri vállalat a speciális padlók terén tovább erősítené meghatározó európai szerepét. Kecskeméten is jelentős összeget fektet be, 2017 végéig tovább növelik a foglalkoztatottak számát. A bács-kiskuni megyeszékhelyen tavasszal olyan beruházás kezdődött, amely lehetővé teszi a vállalat versenyképességének és exportbevételeinek további növekedését.
Több mint kétszeresére, 467 millió forintra nőtt a Graboplast Zrt. adózott nyeresége tavaly, a 2014. évihez képest. A vállalat 2015-ös pénzügyi beszámolóját a társaság közgyűlése egyhangúan elfogadta.
A győri, kecskeméti és tatabányai gyártó bázisokkal rendelkező padlógyártó vállalat árbevétele 3 százalékkal, 18 milliárd forintra nőtt 2014-hez képest, amelynek kilencven százaléka exportból keletkezik.
Az alkalmazottak száma tavaly több mint hetvennel nőtt, megközelítette a 640-et a fejlesztéseknek köszönhetően.
Idén februárban nyitották meg a vállalat új gyártó egységét, a Grabo Design Padlógyárat Tatabányán. A 6,2 milliárd forintból felépült új bázis a vállalat beruházási programjának első lépcsője volt, és olyan új technológiával előállított padlóburkolatok készülnek ott, amelyek piaca világszerte tíz százalék feletti növekedést mutat.
A vállalat a következő időszakban Kecskeméten is jelentős összeget fektet be, 2017 végéig tovább növelik a foglalkoztatottak számát. A bács-kiskuni megyeszékhelyen tavasszal olyan beruházás kezdődött, amely lehetővé teszi a vállalat versenyképességének és exportbevételeinek további növekedését.
Jancsó Péter, a Graboplast elnök-vezérigazgatója kifejtette, hogy az exporttevékenység fejlesztésével a vállalat célja az új padlótípusoknál az átlag feletti növekedés elérése, ezáltal a speciális padlógyártók meghatározó európai szereplőjeként piaci súlyának további növelése.
A cég a lakossági padlók előállítása mellett saját fejlesztésű speciális padlóburkolatokat gyárt Győrben és Tatabányán, illetve parkettát készít Kecskeméten. A cég a világ egyik legnagyobb busz- és vonatpadló-gyártója, a vállalat készítette például a riói és a sanghaji metró padlóját.
forrás: mti / magyarepitok.hu
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.
Kékinfrastruktúra fejlesztést zárt le Letkés uniós támogatással.