Hat diákcsapat képviseli Magyarországot idén a Shell Eco-Marathon európai versenyen. A nyáron megrendezendő viadalon öt magyarországi egyetem és egy középiskola, a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola diákjai is bemutatkoznak járművükkel. A fõ cél nem a legnagyobb teljesítmény vagy gyorsaság, hanem hogy a csapatok jármûveiket minél nagyobb távolságra juttassák el egy liter benzin energiájának megfelelõ üzemanyaggal vagy elektromos energiával.
A kecskeméti csapat már elkezdte a felkészűlés a 2016-os Eco Marathonra. Az idei verseny helyszíne és időpontja eltérően az eddigiektől, 2016 június 30-tól július 3-ig Londonban kerül megrendezésre. A csapat nagyobb eltérésben nem változott a tavalyihoz képest, viszont lesz egy pót pilóta is. Szerencsére az autón sem kell komolyabb változtatáskat végezni. A fő felkészítő tanáruk idén is Mészáros Károly tanár úr.
Mi a Shell Eco-Marathon ?
Oktatási intézmények számára hirdetett nemzetközi versenyt a Shell vállalat. A fõ cél nem a legnagyobb teljesítmény vagy gyorsaság, hanem hogy a csapatok jármûveiket minél nagyobb távolságra juttassák el egy liter benzin energiájának megfelelõ üzemanyaggal vagy elektromos energiával. Két kategóriában indulhatnak a versenyzõk: a prototípus és a városi kategória (UrbanConcept). A prototípus egy-egyszerûbb jármû, alapvetõ futási és irányítási berendezésekkel ellátott szerkezet, az UrbanConcept külsõre és követelményeiben sokkal jobban hasonlít egy hagyományos autóhoz (négy kerék, csomagtartó, fényszóró, stb.). A szervezõk a benzinmeghajtás mellett az alternatív üzemanyagokat is támogatják, legyen az például LPG, etanol, napenergia, hidrogén vagy villamos energia. A Kandó Kálmán Szakközépiskola 2011-ben vett részt elõször a rendezvényen, elektromos prototípus kategóriában. Az ország többi iskolájának az eredményei,elõzõ évekbeli sikerei buzdították a csapatot a megmérettetésre, hatalmas lehetõséget és kihívást látva benne.
Huszonnyolc ország 229 diákcsapata, köztük öt magyarországi egyetem és egy középiskola diákjai indulnak az üzemanyag-hatékonysági viadalon.
A Shell Eco-marathon 30 éve inspirálja a fiatalokat szerte a világban, hogy energiahatékony járműveket tervezzenek és építsenek - mondja Erik Boninót, a Shell nagy-britanniai cégének vezérigazgatóját.
Idén debütál a viadalon a Debreceni Tudományegyetem és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Paradicsom csapata is: előbbiek egy elektromos prototípus autóval, utóbbiak a városi koncepciójárművek kategóriájában vágnak neki a távnak.
A korábbi résztvevők közül ismét ott lesz a BME másik csapata, a GSZK Shark Team, amely a tavalyi első versenye után ismét dízel hajtású járművel indul a prototípus kategóriában. Szintén második versenyük elé néznek a Szegedi Tudományegyetem diákjai, akik ez alkalommal is elektromos és prototípus járművel indulnak.
A győri Széchenyi Egyetem SZEnergy csapata - amely a legtapasztaltabb magyar csapatként kilencedik alkalommal vesz részt a versenyen - jelentősen átalakította elektromos városi koncepcióautóját az idei megmérettetésre.
Az első, 1985-ben rendezett európai versenyen a győztes 680 kilométert tett meg egy liter benzinnel. Ma a versenyzők már más eszközöket is alkalmaznak, kezdve a 3D-s nyomtatástól egészen az alternatív energiák üzemanyagként való felhasználásáig. A rekord jelenleg 3 771 kilométer egyetlen liter benzinnel, ami a London-Róma távolság megtételét jelentené oda-vissza.
forrás: mti / eco.kando.kemu.hu
fotó: eco.kando.kemu.hu
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.