Összesen 16 projekt előkészítését vállalta be 2022-ig a kormány: többek közt a Szeged-Debrecen gyorsforgalmi út, a mohácsi Duna-híd és a lónyai Tisza-híd megépítése is célkeresztben.
A kormány több ponton is módosította a tavaly nyáron 2022-ig meghirdetett, 2500 milliárd forintos útépítő programot. A Magyar Közlönyben megjelent határozat szerint a tavaly júliusi kormányhatározatban szereplő projektlistába 16 új tétel került be. Valamennyi esetben a beruházás előkészítését kell elvégezni 2022-ig.
Többek közt bekerült a listába az M1-es autópálya háromsávosra bővítése Budapest és Győr között. (Az M7-esé azért nem, mert a bővítéséhez kiírt tervezői közbeszerzést júniusban már eredményesen lezárták.) További jelentős beruházásként megjelent a Szeged és Debrecen közötti gyorsforgalmi út létrehozása és az „M3-as-Mátészalka-országhatár útkapcsolat fejlesztése”. Emellett három jelentősebb hídprojektet is előrevetít a határozat: eszerint Mohácsnál új Duna-híd, Lónyánál új Tisza-híd létesül majd, és felújítják a kiskörei Tisza-hidat.
Forrás: magyarepitok.hu
Újabb modern, világítással és vízelvezetéssel ellátott sportpályák épültek a Magyar Labdarúgó Szövetség fejlesztési programjában, a Nemzeti Sportügynökség Nonprofit Zrt. közreműködésével. Négy borsodi településen a projekt segítségével a hátrányos helyzetű térségekben élők számára is 21. századi körülményeket teremtettek a mozgáshoz.
Bár a legtöbben csak a tereléseket és burkolatcserét látják, az MKIF Zrt. munkája autópályáink kezelésében ennél jóval sokrétűbb. Az üzemeltetés léptékéről és feladatairól Tóth János üzemeltetési koordinációs igazgatóval beszélgettünk.