Összesen 16 projekt előkészítését vállalta be 2022-ig a kormány: többek közt a Szeged-Debrecen gyorsforgalmi út, a mohácsi Duna-híd és a lónyai Tisza-híd megépítése is célkeresztben.
A kormány több ponton is módosította a tavaly nyáron 2022-ig meghirdetett, 2500 milliárd forintos útépítő programot. A Magyar Közlönyben megjelent határozat szerint a tavaly júliusi kormányhatározatban szereplő projektlistába 16 új tétel került be. Valamennyi esetben a beruházás előkészítését kell elvégezni 2022-ig.
Többek közt bekerült a listába az M1-es autópálya háromsávosra bővítése Budapest és Győr között. (Az M7-esé azért nem, mert a bővítéséhez kiírt tervezői közbeszerzést júniusban már eredményesen lezárták.) További jelentős beruházásként megjelent a Szeged és Debrecen közötti gyorsforgalmi út létrehozása és az „M3-as-Mátészalka-országhatár útkapcsolat fejlesztése”. Emellett három jelentősebb hídprojektet is előrevetít a határozat: eszerint Mohácsnál új Duna-híd, Lónyánál új Tisza-híd létesül majd, és felújítják a kiskörei Tisza-hidat.
Forrás: magyarepitok.hu
Szenvedélyesen szereti a munkáját, az atomerőművi nagyberendezésekért szinte rajong Bánki Attila. Hatalmas élmény volt számára a Paks II. Atomerőmű első nagyberendezése, a zónaolvadék-csapda gyári átvétele. Most egyebek mellett ennek Paksra szállítását készítik elő. A Paks II. Zrt. programelem-felelősét már gyerekkorában magával ragadta az atomenergia világa.
Új csarnok- és irodaépülettel bővült a Gebrüder Weiss Kft. dunaharaszti logisztikai bázisa. A STRABAG Generálépítő Kft. által kivitelezett komplexummal a vállalat központi telephelyének kapacitása 23 ezerről, 32 ezer négyzetméterre nőtt.