2024.04.26, Péntek

Magyar Dunai Kikötők Szövetségének évértékelése Baján

2016.05.05. 09:17

A bajai kikötő volt a házigazdája a Magyar Dunai Kikötők Szövetsége évértékelő ülésének.

Hirdetés

A bajai kikötő volt a házigazdája a Magyar Dunai Kikötők Szövetsége évértékelő ülésének. Karapancsára, a híres kastély egyik pavilonjában tartották meg a konferenciát. Szóba került a gabonaexport csökkenése és a szakemberek hiánya, de megvitatták a megalakulás óta elért eredményeket és a tervezett fejlesztéseket is.

A szövetség minden évben más kikötő területén tartja meg évértékelő konferenciáját. Idén Baja volt a házigazda. Öt évvel ezelőtt éppen a bajai kikötő kezdeményezte a szövetség létrehozását. Nagy László, a Bajai Országos Közforgalmú Kikötőműködtető Kft. igazgatója, aki az országos szervezet titkára, kérdésünkre elmondta: a bajai kikötő adottságai okán is az egyik legnagyobb ilyen objektum Magyarországon. „Országos közforgalmú kikötő a bajai, és nem véletlen, hogy 2 évvel ezelőtt kiemelt fejlesztésű területté vált a kormány döntése által. Jelentős összeget nyertünk, mellyel rendbe rakhatjuk a kikötőt.” Hozzátette: az elmúlt öt év igazolta a szövetség létjogosultságát. Két éve 25, az elmúlt évben pedig 51 uniós pályázaton nyertes a társaság kikötői. Jelenleg is egy nagyobb pályázat kiírására várnak, melynek segítségével megkezdődhetne egy nagymértékű beruházás a bajai kikötőben.

Amint az évértékelő konferencián elhangzott: tavaly 6 milliós tonna forgalmat bonyolítottak le a szövetség tagjai, de szeptember óta csökkent az agrárexport a Dunán. Az egyeztetésen a tendencia megállítására is igyekeztek megoldást találni, emelte ki a szövetség elnöke, Szalma Béla. „Tudni kell a dunai kikötők tevékenységéről, hogy jelentős mértékben, 30-40 százalékban az agráriumra támaszkodunk. Tehát zömmel ömlesztett gabonával foglalkozunk. Ez az alap, s bár a többi áru is fontos, nagyon megérezzük, ha az agráriumban visszaesést tapasztalunk.”

Hangsúlyozta, a hajózás jelenleg a leginkább környezetbarát fuvarozási mód, ám sokszor a nem megfelelő vízállás (mélység) miatt a hajók nem teljes rakománnyal, csak félig megpakolva tudnak közlekedni. Ez pedig a szállítónak és a megrendelőnek is problémát jelent.

A szövetség a kikötői szakemberhiány pótlására is talált megoldást. Egy főiskolával összefogva ősszel indítják 1 éves képzésüket, melyet a szövetség is támogat.

forrás: baja.hu

Galéria

BajaBajaDunakikötőhajózásgabonaexport