A magyarok 83 százaléka vett már igénybe magánegészségügyi szolgáltatást, afiatalok pedig különösen nyitottak erre, a 30 év alattiaknál 96 százalékos ez az arány - derült ki az Ipsos közvélemény-kutató reprezentatív felméréséből, amelyet a betegbarát projekt elnevezésű új kezdeményezés számára készített.
Az MTI-hez szerdán elküldött összefoglaló szerint a koronavírus-járvány felerősítette a magánegészségügyi szolgáltatások iránti, évek óta fokozódó keresletet. A megkérdezettek 63 százaléka az elmúlt egy évben, ezen belül 49 százalék az elmúlt 6 hónapban fordult meg a magánegészségügyben. Azok között, akik az elmúlt 1 évben jártak magánellátásban, 83 százalék a 30 év alattiak aránya.
Azok, akik vettek már részt magánellátásban, utoljára leginkább vérvizsgálatokért vagy fogászati kezelésért mentek, ezek aránya 39, illetve 38 százalékos. A top 10 ellátástípus közül a harmadik helyre a nőgyógyászat került, a megkérdezettek negyede utoljára ezt a vizsgálatot vette igénybe magánúton.
Ezután következik az ultrahangvizsgálat 15 százalékkal, majd a bőrgyógyászat és vizeletvizsgálat 14-14 százalékkal. Viszonylag kevesen választották a magánellátást a képalkotó vizsgálatokért, a röntgen és az MR aránya 8, illetve 6 százalékos volt.
A nőknél egyértelműen a nőgyógyászat vezeti a toplistát, 46 százalékuk utoljára ilyen szakrendelésen járt magánegészségügyi ellátás keretében, 40 százalékuk vérvizsgálatra, 35 százalék fogászati kezelésre ment. A férfiaknál a fogászat került az első helyre 41 százalékkal, utána a vérvizsgálat és a bőrgyógyászat következik.
A kutatás szerint a válaszadók többsége az empátiát, udvariasságot, gyorsaságot és a rájuk szánt időt emelte ki a magánszolgáltatás előnyeként, azonban ebben a legmagasabb értéket mutató magánkórház sem érte el az 50 százalékos értékelést. A vizsgált 30 top egészségügyi szolgáltató eredménye 35 százalék környékén mozgott - jelezték a közleményben.
A magánellátásban korábban részt vevők elsősorban az ár-érték arányt nézik, amikor szolgáltatót választanak; 28 százalékuknak ez a fő döntési szempont, 68 százaléknál szerepel a szempontok között. A második helyre az elérhető időpont került, ez a megkérdezettek 7 százalékánál volt a legfőbb döntési szempont, és 55 százalék vette figyelembe.
A szolgáltató megközelíthetősége 49 százaléknak számít és csak 6 százaléknak ez a legfontosabb. Minden tizedik válaszadónál a személyzet hozzáállásán, illetve az alkalmazott orvosok személyén múlik leginkább, hogy melyik intézményt választja. Az interneten elérhető információkra nagyjából 3-ból 1 válaszadó hagyatkozik, ők jellemzően a szolgáltató honlapját keresik fel. A létesítmény felszereltsége és az elérhető fizetési módok viszont az utolsó helyekre szorultak.
Az online kutatást szeptember 26. és október 5. között végezte az Ipsos a 18-65 éves magyar lakosság körében, 1000 ember megkérdezésével, a minta reprezentatív nem, kor, településtípus és régió szerint.
Az idén jubiláló Leier Hungária Kft. történetét egy olyan vállalkozó indította el, aki számára minden munkanap szabadsággal ér fel, és akinek legfőbb filozófiája, hogy szívesen tedd, bármit is csinálsz. Michael Leiert a mai napig elképesztő energia és lendület jellemzi, és arra a legbüszkébb, hogy ezt a lelkesedést sikerült átadnia az unokáinak és a cégcsoport munkatársainak. A példaértékű Leier-történet négy kulcsszereplőjével beszélgettünk.
A MEVA könnyű rendszereivel akár 5 cm-es raszterben is telepíthetők 60 x 60 cm-es pillérek.