2024.10.18, Péntek
Magyarország legnagyobb vidéki csomópontjának építését kezdték meg Kecskemét közelében
Fotók: Nagy Mihály/magyarepitok.hu

Magyarország legnagyobb vidéki csomópontjának építését kezdték meg Kecskemét közelében

magyarepitok.hu

2024.10.11. 09:47

A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.

Új autópálya-csomópont jön létre Kecskemét közelében az M44-es gyorsforgalmi út, az M5-ös autópálya és az 5-ös főút találkozásánál.

A projektet az M5-ös 74-es számú, Kecskemét Észak nevű csomópontjának átépítésével kivitelezik, a befejezése 2027 első felében várható. A beruházás kapcsolódik az M44-es legnyugatibb szakaszának építéséhez, amely a Duna Grouphoz tartozó Hódút Építő Kft. generálkivitelezésében jön létre 33,6 kilométeres új nyomvonalon, 14 műtárggyal.


Jövő tavasztól már használhatják az autósok az új szakaszt

Az M5-ös lezárásáról és átépítéséről a beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium okóber 10-én a helyszínen tartott sajtótájékoztatót. Az eseményen Pántya József, az ÉKM út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkára; Dr. Szeberényi Gyula Tamás, a térség országgyűlési képviselője is részt vett.

Pántya József az M44-es a Szentkirály és Kecskemét közötti zárószakaszáról is beszámolt, jelezve, hogy a kivitelezés 80 százalék fölött van. Elmondta, a beruházás ütemezetten halad, így várhatóan jövő tavasszal a 33,6 kilométerből 32,2 kilométert meg fognak tudni nyitni a forgalom számára.

Az ÉKM közleménye szerint az újonnan épített szakaszt elkészülte után bekötik majd az 5-ös főútba és Békéscsaba irányából az M5 autópályába is - így a szóban forgó csomópont kivitelezése alatt is biztosított lesz a forgalom.


A legnagyobb vidéki csomópontot építik meg

A helyettes államtitkár arra is kitért, hogy a Hódút Építő Kft. a napokban megkezdi az M44-es és az M5-ös találkozásánál épülő csomópont kivtelezését. Emlékeztetett, az M44-es innentől M8-as autópályaként folytatódik - a távlati tervek szerint Dunaújvároson, illetve Székesfehérváron keresztül összekötést teremtve az M7-es autópályával. Hozzátette, ugyanitt alakítják ki az M44-es és az 5-ös főút csomópontját is. Valamennyi csomópont különszintű csomópontként valósul meg. „A M0-ás körgyűrűt leszámítva, Magyarország legnagyobb csomópontja jön létre, avagy elmondható, hogy a legnagyobb vidéki csomópontot építik meg” – hívta fel rá a figyelmet.

Szavaiból az is kiderült, hogy a csomópont kivitelezésének ideje alatt számos korlátozásra számíthatnak az autósok. A munkálatok miatt már csütörtöktől lezárják a 74. számú csomópontnál lévő kihajtót a Szegedről Kecskemét, illetve Lajosmizse irányába érkező forgalom előtt.


A Békéscsaba utáni szakasz is előkészítés alatt

Pántya József egy másik projektről is beszámolt: eszerint az M44 további, 42 kilométeres szakaszának a tervezési folyamatai is elindultak, amely a magyar-román határ és Békéscsaba összekötését foglalja magába. Ezzel válik teljessé az M44-es gyorsforgalmi út Kecskeméttől egészen a román határig.

Pántya József, az ÉKM út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkára


Szeberényi Gyula Tamás, a térség fideszes országgyűlési képviselője elmondta, az M5-ös autópálya és az M44-es gyorsforgalmi út csomópontjának építése nem csak Kecskemét, hanem a régió számára is meghatározó jelentőségű. Emlékeztetett, az Építési és Közlekedési Minisztérium támogatásával megújultak a város nagy gyűjtőútjai, amelyek fejlesztése Kecskemétnek még jobb megközelítést biztosítanak. Kiemelte, Kecskemét városa sem tétlenkedett, hiszen az elmúlt öt évben 45 utat és csomópontot épített vagy újított fel.

Galéria

MegyeKecskemétHódút Kft.M44-esM8-asM5-ösDuna Aszfalt Zrt.Építési és Közlekedési MinisztériumDuna Group