A közgyűlés februári döntése nyomán, áprilistól felére csökkentenék a városban munkát vállalók havi bérletárait, a diákok és a nyugdíjasok pedig ingyenesen közlekedhetnének.
A tarifarendszerben tervezett változásokról Kecskemét polgármestere, Szemereyné Pataki Klaudia tartott sajtótájékoztatót. A városvezető elmondta: a MÁV-Volán-csoport év eleji bejelentései kapcsán a februári közgyűlésen egy új kecskeméti tarifarendszerre vonatkozó javaslatot tesz a képviselő-testületnek.
A polgármester felidézte: a város tömegközlekedését biztosító Kecskeméti Közlekedési Központot öt éve, 2019 áprilisában alapította meg a kecskeméti önkormányzat. A vállalat révén a településnek önálló döntési jogosultsága van abban, hogy milyen tarifarendszert alkalmaz a közösségi közlekedés tekintetében.
Szemereyné Pataki Klaudia hozzátette, az elmúlt években a tömegközlekedés megújítása érdekében számos intézkedést tettek. A központ létrehozását követően, az elmúlt öt évben lecserélték a buszflotta járműveit, így jelenleg hetven korszerű, környezetkímélő autóbusz biztosítja a város tömegközlekedését. A több mint 12 éves országos átlaghoz képest Kecskeméten ezzel megfelezték a buszok átlagéletkorát.
A városvezető beszélt arról is, hogy az országban elsőként kötött háromoldalú megállapodást Kecskemét vezetése a MÁV-val és a Volánnal arra vonatkozóan, hogy elfogadják járataikon a város közigazgatási határán belül a kecskeméti bérleteket. Az elmúlt évben iskolabuszjáratokat is indítottak és egy új bérletet is bevezettek a településen, amelynek értelmében minden a városban nappali tagozaton tanuló 6 és 25 év kor közötti diák ezer forint összegért válthat bérletet Kecskeméten. Az intézkedéseknek köszönhetően folyamatosan nő a tömegközlekedést választók száma a városban, az elmúlt évben a diákok száma 55 százalékkal, összességében az utazóké pedig 30 százalékkal nőtt Kecskeméten – hangzott el a tájékoztatón.
A jövőbeli tervekről Szemereyné Pataki Klaudia elmondta, a tavaly bevezetett bérletet tennék áprilistól ingyenessé. Hozzáfűzte azt is, hogy a közgyűlés támogatása esetén áprilistól valamennyi kecskeméti nyugdíjas is ingyen utazhat a városban kortól és a nyugellátás mértékétől, illetve jellegétől függetlenül. Továbbá - a közlekedési útvonalak terheltségének csökkentése, valamint a munkahelyek védelme érdekében - áprilistól minden Kecskeméten munkát vállaló bérletének árát a felére csökkentenék. A gyakorlatban ez azt jelentené, hogy - amennyiben a képviselők megszavazzák a javaslatot - áprilistól minden kecskeméti felnőtt havi bérlet ára ötezer forintba kerül majd, míg a Kecskemét Kártyával rendelkező, zömében Kecskeméten élők bérlete 3500 forintért lesz megváltható - tette hozzá.
A polgármester a távlati elképzelésekről azt mondta, elképzelhető, hogy öt év múlva akár már teljesen ingyenessé tudják tenni a kecskeméti tömegközlekedést. A folyamatos fejlesztések érdekében 2025 januárjától megkezdődik a városban a hidrogénhajtású autóbuszok tesztelése is. Az sem kizárt, közölte a városvezető, hogy akár "találunk egy kötöttpályás útvonallehetőséget is, amely a teljes várost jelentős mértékben tehermentesítené".
Homoki Tamás alpolgármester a sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a közösségi közlekedés fejlesztése érdekében az útfejlesztések mellett a külterületi buszmegállók a jövőben megfelelő világítást kapnak, a fontosabb csomópontokhoz, átszállási pontokhoz pedig kerékpártárolókat létesítenek. Hozzátette, megvizsgálják az elektromos roller elérési lehetőségek biztosítását is. Az alpolgármester beszélt arról is, hogy várhatóan az első negyedév végére befejeződő Izsáki út felújítása és ennek kapcsán a Homokbánya területén folyamatban van egy nagyjából 100 férőhelyes P+R parkoló kialakításának terve, amely a városba érkező autós forgalmat csökkenthetné. Homoki Tamás úgy vélekedett: „Akkor tud versenyképessé válni a közösségi közlekedés, ha az utak telítettsége csökken, így jelenleg is ezen dolgoznak".
14 ezer négyzetméteres üzem készül el 2026 második felére 31 milliárd forint értékben.
Nemzeti függetlenségünk egyik legfontosabb szimbóluma, a Magyar Tudományos Akadémia székháza hatalmas átalakuláson esik át. A Fejér-B.Á.L.- ÉPKAR Zrt.-Vitruvius Kft. hármas konzorciumi fővállalkozásában zajló kivitelezésen már több fontos munkafázist sikerült lezárni.