A járási döntőkből kilenc csapat jutott be a döntőbe.
A Páhi Általános Iskolában rendezték meg január 23-án a tankerületi környezetismeret versenyt, a zsűriben a Kiskunsági Nemzeti Park két munkatársa is értékelte a gyerekek munkáit - olvasható a nemzeti park oldalán.
A járási döntőkből kilenc csapat jutott be a döntőbe. Kiskőrös, Apostag, Szalkszentmárton, Tompa, Kunfehértó és Csengőd települések 3-4. osztályos tanulói képviselték iskolájukat. A verseny feladatait Danisné Nagy Hilda tanítónő állította össze. A feladatok között szerepelt: szókereső, teszt, mondatkiegészítés, keresztrejtvény, cirkusz játék, trimino.
Négytagú zsűri javította és értékelte a gyerekek munkáit: Balázs Lászlóné nyugdíjas földrajz-biológia szakos tanárnő, Morvai Edina, a Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóság környezeti nevelője, Bíró Csaba, a Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóság természetvédelmi őre, és Vetróné Nagy Szilvia, a Páhi Általános Iskola tagintézmény-vezetője.
- Mindig örömteli ilyen sok természetet szerető diákkal találkozni. Mindegyik csapat nagyon felkészülten érkezett a versenyre és ügyesen oldotta meg a feladatokat. Ismerték a pontos fajneveket, tudták, hogyan fejlődik a májusi cserebogár, szépen csoportosították a vízhez kötődő állatfajokat, és az igen érdekes trimino feladatban is megtalálták a fogalompárokat. Jó szoros volt a verseny, hiszen az első három helyezett között csak pár pont különbség volt - foglalta össze tapasztalatait Morvai Edina környezeti nevelő, aki egyben megköszönte a szervezők és a felkészítő tanárok munkáját is.
A versenyen a következő eredmény született:
1. Szalkszentmártoni „Szalki csicsergők” csapata (Kékesi Lili, Faragó Bence, Csurai Lea),
2. Tompai „Őzek” csapata (Gáspár Luca, Kasziba Barnabás, Simon Mia),
3. Tompai „Bagolyszemek” csapata (Fodor Boglárka, Fodor Viktória, Gyügyei Erika).
Projektvezetőjeként, több évtizedes tapasztalattal a háta mögött irányítja a veszprémi vár VEMÉV-SZER általi munkálatait Csehi Lóránt. A novemberi Hónap Mérnökét pályájáról, motivációiról és arról is kérdeztük, mi kell ahhoz, hogy valaki megtalálja a helyét építőmérnökként.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.