Dobogós helyezést ugyan nem sikerült elérni, de cseppet sem szégyenkezhet a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola csapata a londoni Shell Eco-marathon Europe-on elért eredménye miatt.
Dobogós helyezést ugyan nem sikerült elérni, de cseppet sem szégyenkezhet a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola csapata a londoni Shell Eco-marathon Europe-on elért eredménye miatt.
Az idei Shell Eco-marathon Europe különösen nagy kihívás elé állította a résztvevő több mint 200 diákcsapatot, akiknek nem csak az esőt és időnként erős szelet hozó londoni időjárással kellett megküzdeniük, hanem a teljesen új városi versenypálya emelkedőivel és éles kanyarjaival is. Az innovációs kihívás során így a magyar diákok nem csak járműtervezés és -építés, de taktikai tervezés, sőt vezetés terén is összemérhették tudásukat a 29 országból érkező társaikéval.
A verseny történetében először rendezték meg Londonban a Shell Eco-marathon Europe versenyt június 30. és július 3. között, amelyen az a csapat győz, aki a legnagyobb távolságot képes megtenni egy liter üzemanyagnak vagy egy kWh-nak megfelelő energiával. Idén hat magyar diákcsapat vállalkozott a kihívásra, - köztük a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola diákjai - akik hosszas felkészülés után a Make the Future Fesztivál keretében, külön a verseny idejére, a Queen Elizabeth parkban felépített pályán tették próbára egyedi tervezésű járműveiket.
A teljesen új pálya az egyetlen magyar középiskolás csapatnak, a kecskeméti Kandó Electric tagjainak is feladta a leckét. A prototípus kategóriában induló diákok mért eredményét az eleredő eső hátráltatta több alkalommal, ami az elektromos hajtás egyik legnagyobb ellensége. Mégis sikerült remek, 336 kilométeres eredménnyel zárniuk a 31. Shell Eco-marathon Europe-ot.
A Kandó Electric csapat
- Sajnos volt, hogy éppen akkor kezdett el esni, amikor már majdnem teljesítettük az előírt köröket, így még csúszósabbá váltak a legnehezebb szakaszok az aszfalton, ami egy ilyen könnyű járműnél, ahol ennyire közel van a vezető a talajhoz, nagyon megnehezíti a kormányzást – mondta Fricska Zsuzsa, a Kandó Electric csapat pilótája.
A magyarok közül a legjobb helyezést a győri Széchenyi István Egyetem diákjainak sikerült elérni, akik kilencedik alkalommal indultak a kihíváson, elektromos járművűkkel az úgynevezett városi koncepció kategóriában versenyeztek. A jó csapatmunka és ügyes taktika meghozta eredményét, hiszen a SZEnergy csapatnak sikerült a harmadik helyezést megszereznie.
A SZEnergy csapat
- Az idei új helyszín és a londoni pálya is nagy kihívás volt, hiszen az autónk nagyon érzékenyen reagál a legkisebb úthibákra is, és itt Londonban ezekből volt bőven a versenypályán. Nagyon örülünk, hogy mindezen kihívások ellenére sikerült dobogós helyezést elérnünk, főleg egy ilyen nagy és népszerű kategóriában – összegezte a győriek eredményét Zámbó Zoltán pilóta.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.