Kecskeméten a parkoló automaták száma megnövekszik július 1-vel, 153-ról 167-re.
Kecskeméten a parkoló automaták száma megnövekszik július 1-vel, 153-ról 167-re. A fizetős övezetek bővítésére azért van szükség, mert az autósok általában olyan helyet keresnek, ahol nem kell fizetni, így a környéken élőknek komoly gondot okoz a házuk megközelítése. Az új parkolási rend elsősorban a piac és a Boldogasszony tér körüli kis utcákat érinti.
Kecskeméten mintegy 153 parkoló automata van. A városrendészet azonban hamarosan elkezdi az új automaták kihelyezését, így ez a szám 167-re növekszik. Ezenkívül táblák hívják majd fel a figyelmet a változásokra. Természetesen lesz néhány hetes türelmi idő is, amíg az autósok hozzászoknak az új parkolási rendhez. Ez idő alatt nem büntetnek a közterületesek, ha elmarad a parkolójegy, csak figyelmeztetnek.
Fodor Zoltán rendszeresen parkol a Kálvin téren. A szabad helyeket ez az intelligens parkoló rendszer jelzi, így itt már nem kell hosszú percekig szabad helyet keresgélniük az autósoknak. - Nekem a párom hívta fel rá a figyelmemet, hogy most már Kecskeméten is van ilyen, most ahogy kanyarodtam be, véletlenül rá is néztem. Megszokásból kanyarodtam be, de rápillantottam, hogy zölden világít-e - mondja.
Azonban nem mindenhol ennyire könnyű a parkolás. - Sokszor nehezen tudok megállni, főleg iskolaidőben az iskolák környékén. Ezért úgy szoktam belőni a célpontjaimat, hogy inkább a környező utcákat gondolom át, nem a legközelebbi parkolóhelyet keresem - meséli Hardi Angelika.
Nem egyszerűbb a helyzet azokon a területeken sem, ahol nincs parkoló automata. Ilyen például a Szarvas utca. Az itt lakók sokszor nem találnak helyet a parkoló autók miatt, így nem tudják megközelíteni a házukat. Júliustól azonban ez sok helyen megváltozik. A lakossági kéréseknek eleget téve ugyanis új területek válnak fizetőssé Kecskeméten – mondta Csíkos Imre, a Városrendészet vezetője.
A piac környéki kis utcákat, az Őz utcát, Szarvas utcát, Galamb utcát, a Pásztói, a Platthy utcát valamint a Boldogasszony teret vonják be a fizetős parkolói övezetbe.
forrás: kecskemet.hu
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.