Jelenleg a hódmezővásárhelyi és a szegedi villamosvasúti vonalakon zajlanak a próbák, ezzel egyidőben pedig megindulnak a hatósági villamosvonali futópróbák Szegeden is.
Megérkezett Szentesre a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő második vasút-villamos, a harmadik tram-train érkezése pedig tavasszal várható - közölte a MÁV Zrt. kedden.
A közlemény szerint a 37 méter hosszú, hetven tonnás szállítmány március 9-én három kamionnal indult Valenciából, majd Franciaországon, Németországon és Ausztrián keresztül érkezett meg Magyarországra.
Felidézték, hogy az első, Vásárhely 001-es tram-traint január 20-án mutatták be a MÁV-START szentesi telephelyén. A prototípus futópróbája március 4-én, Szentes-Mindszent-Szentes útvonalon sikeresen lezajlott. Március 10-én a hatósági nagyvasúti futópróbát is elvégezték Kecskemét-Kiskunfélegyháza-Szeged útvonalon, majd a hatósági járműszemle és próba következett Hódmezővásárhely új villamosvasúti vonalán. Jelenleg a hódmezővásárhelyi és a szegedi villamosvasúti vonalakon zajlanak a próbák, ezzel egyidőben pedig megindulnak a hatósági villamosvonali futópróbák Szegeden is.
A közlemény szerint a dízel-villamos hibrid tram-train 216 férőhelyes. Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján óránként 50 kilométeres maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyíltvonalon dízel meghajtással, óránként 100 kilométeres megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat.
Ünnepélyes keretek között adta át új üzemcsarnokát a Start Plast Kft. március 20-án Újhartyánban. A korszerű üzem nemcsak a vállalat termelési kapacitását növeli és versenyképességét erősíti, hanem egyúttal a kínai Borche Ltd. fröccsöntő gépgyártó számára magyarországi mintaüzemként is működik majd - derült ki a lapunkhoz eljuttatott közleményből.
Beemelték a Hungaroringen a főlelátó tetőszerkezetének utolsó elemét is, melyről rendkívüli videót mutatunk.