Jelenleg a hódmezővásárhelyi és a szegedi villamosvasúti vonalakon zajlanak a próbák, ezzel egyidőben pedig megindulnak a hatósági villamosvonali futópróbák Szegeden is.
Megérkezett Szentesre a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő második vasút-villamos, a harmadik tram-train érkezése pedig tavasszal várható - közölte a MÁV Zrt. kedden.
A közlemény szerint a 37 méter hosszú, hetven tonnás szállítmány március 9-én három kamionnal indult Valenciából, majd Franciaországon, Németországon és Ausztrián keresztül érkezett meg Magyarországra.
Felidézték, hogy az első, Vásárhely 001-es tram-traint január 20-án mutatták be a MÁV-START szentesi telephelyén. A prototípus futópróbája március 4-én, Szentes-Mindszent-Szentes útvonalon sikeresen lezajlott. Március 10-én a hatósági nagyvasúti futópróbát is elvégezték Kecskemét-Kiskunfélegyháza-Szeged útvonalon, majd a hatósági járműszemle és próba következett Hódmezővásárhely új villamosvasúti vonalán. Jelenleg a hódmezővásárhelyi és a szegedi villamosvasúti vonalakon zajlanak a próbák, ezzel egyidőben pedig megindulnak a hatósági villamosvonali futópróbák Szegeden is.
A közlemény szerint a dízel-villamos hibrid tram-train 216 férőhelyes. Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján óránként 50 kilométeres maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyíltvonalon dízel meghajtással, óránként 100 kilométeres megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat.
BUILD IT Mérnökiroda Zrt. munkájával építészeti, belsőépítészeti átalakítások valósulnak meg, és az újonnan tervezett gépészeti rendszert ellátó berendezéseket telepítenek.
A BYD-gyár és az SZTE Science Park közelében több mint fél kilométeres szennyvízvezeték épül.