2025.02.05, Szerda

A hibás bevallás javítása

2013.05.30. 09:38

Az önadózó magánszemélyek személyijövedelemadó-bevallási kötelezettségüknek 2013-ban május 21-ig tehettek határidőben eleget. Az adóbevallások feldolgozása során észlelt, és adózói közreműködést igénylő hibák javítása érdekében az érintettek levélben kapnak értesítést.

Azok, akik elektronikusan ügyfélkapun keresztül adtak bevallást a hibajavításról is elektronikusan kapnak értesítést. A hagyományosan papíralapon bevallást beküldők a hibajavításra felhívó levelet postán kapják meg. Fontos, hogy aki értesítést kapott, az minél előbb javítsa az adóbevallását, mert a kiutalási határidő - ha adóvisszaigénylése van - a javítás időpontjától számít. Akiknek a 2012. évi személyijövedelemadó-bevallásuk hibás, a javításig nem kaphatnak jövedelemigazolást. Ezen túl 1+1%-os, és önkénes kölcsönös biztosító pénztárak javára történő rendelkezéseik sem teljesíthetőek.

A NAV a hibás bevallások javítására többféle lehetőséget is biztosít. A bevallás személyesen, a kijelölt ügyfélszolgálatainkon, ügyfélfogadási időben ügyintézőink segítségével javítható. Írásban, levélben is lehet bevallást javítani, ebben az esetben fel kell tüntetni az adóazonosító számot. Aki elektronikusan, ügyfélkapun keresztül adta fel a bevallását, ugyanígy elektronikusan javíthat, ebben az esetben elektronikus javító bevallást kell beküldenie. Lehetőség van a bevallást telefonon is javítani, ennek azonban feltétele a telefonos regisztrációs kód. Az ehhez szükséges „TEL” jelű nyomtatvány a NAV honlapjáról tölthető le. Az Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszer (ÜCC) csak akkor lesz használható, ha az adózó postai küldeményként vagy ügyfélkapus igénylés esetén tárhelyére megkapta a regisztrációs kódot. A telefonos szolgáltatás adófolyószámla egyeztetésére, adóalany-nyilvántartási ügyekre, adó- és jövedelemigazolás igénylésére és megkezdett revízióval kapcsolatos tájékoztatásra is szolgál.




Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Dél-alföldi Regionális Adó Főigazgatósága