A Lakitelek és Szentkirály közötti négysávos szakasz építéséhez számos olyan útfejlesztés kapcsolódik, amelyben a környék számára kulcsfontosságú kétsávos utak újulnak meg, illetve épülnek ki.
Szentkirály külterületén december 19-én átadták a Bács-Kiskun vármegyei település elkerülését biztosító 2,9 kilométeres új utat. Az új nyomvonalon kiépült útszakasz a Duna Csoporthoz tartozó Duna NRG Építő és Fémszerkezetgyártó Zrt. kivitelezésében jött létre, az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában.
Az új út a Tiszakécske felöli végén egy osztályozós (balra sávos) csomópontot kapott, míg a másik végén egy ötágú körforgalom épült ki közvilágítással.
A projekt az M44-es Lakitelek-Szentkirály szakaszához kapcsolódva valósította meg a Duna NRG, számos további projektelem mellett (az alábbi térképen kékkel jelölt útvonalon). Ezen projektelemek elsősorban a közeljövőben kiépülő M44-esről érkező megnövekedett forgalom megfelelő elvezetését biztosítják majd Kecskemét irányába.
A keddi sajtóeseményen a fenti további projektelemekről is tájékoztatást adtak, eszerint (az M44-estől Kecskemét felé haladva):
Az átadó eseményen Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára is részt vett. A politikus fellidézte: az M44 munkálatai 2016 óta folynak, és eddig három ütemben valósultak meg:
Ezzel eddig már közel 89 kilométer készült el a Békéscsabáig mintegy 125 kilométeres gyorsforgalmi útból - tette hozzá.
Az államtitkár hangsúlyozta: a tervek szerint jövő év elején adják át az M44-es gyorsforgalmi úthoz kapcsolódóan, a Lakitelek és Szentkirály közötti 4,6 kilométeres útszakaszt. Várhatóan 2025-ben pedig elkészül a Szentkirály és Kecskemét közötti 32 kilométer hosszú rész is, miközben 2024-ben tovább folynak az út Békéscsaba és az országhatár, illetve Nagyszalonta irányába történő folytatásának előkészítési munkálatai is.
Szabó Gellért Szentkirály polgármestere arról beszélt, hogy a most átadott útszakasz eredetileg kettészelte volna a településüket, és az út mindkét oldalát 3,5 méter magas zajvédő falak szegélyezték volna.
A szentkirályiak azonban aláírásgyűjtésbe kezdtek, majd 2018 augusztusában egy népszavazáson az ott élők döntő többsége a tervek azon változatát támogatta, amelynek része az elkészült elkerülő út.
Az útfejlesztés lehetővé teszi, hogy a nagy forgalom ne a faluközponton keresztül haladjon.
Nyolc éve dolgozik a KÉSZ Építő Zrt. legnagyobb projektjein a Székelyföldről származó Dombi László belsőépítészeti projektvezető. Munkája bár ritkán kerül reflektorfénybe, egy egész beruházás minőségét és megítélését határozhatja meg. Az áprilisi Hónap Mérnökével izgalmas életútjáról és változatos feladatairól is beszélgetünk.
Döntöttek az egri elkerülő keleti útvonaláról