Bács-Kiskun megye szinte minden járásában és településén teljesített szolgálatot 2019. augusztus és november között a kormányablak busz az év második körútja alkalmával.
71 alkalommal állt az ügyfelek rendelkezésére a kormányablak busz, amelyek alkalmával több mint 1000-en vették igénybe a jármű segítségével elérhető szolgáltatásokat. A munkatársak több mint 800 ügyet intéztek, további 400 esetben pedig tájékoztatást nyújtottak az ügyfelek számára.
A mobilizált ügyfélszolgálat az egyes településeken – azok nagyságától függően – 2–5 óra közötti időtartamban volt jelen. A kollégák – a busz működése mellett – a kormányablakokban nem tapasztaltak ügyfélszám-csökkenést, ami igazolta, hogy továbbra is szükség van a szolgáltatások „házhoz vitelére”. A jármű legtöbbször az önkormányzatok előtt parkolt le, de meglátogatott több szociális intézményt, óvodát és iskolát, részt vett a Kecskeméten megrendezett Digitális Reform a Kormányhivatalban elnevezésű rendezvényen is.
Szeptemberben a kecskeméti nagyvállalatokat kereste fel a mobil ügyintézés, többek között a Kühne&Nagel Kft.-t, a CabTec Kft.-t, a Phoenix-Mecano Kecskemét Kft.-t, a Fornetti Kft. kecskeméti telephelyét, az SMP Hungary Kft.-t és a KÉSZ Kft.-t.
A kormányablak busz által szolgáltatott ügytípusok a személyi igazolvánnyal, lakcímkártyával, diák vagy parkolási igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatosak, valamint az ún. KAB-os (szociális igazgatási ügycsoport, egészségbiztosítás) ügyek.
A településeken örömmel fogadták a járművet, és hasznosnak találták a kihelyezett ügyfélfogadást. A kollégák tapasztalatai alapján elsősorban az idősek, az egészségügyi okok miatt nehezebben közlekedők, kisebb számban pedig a fiatalok és családosok vették igénybe a szolgáltatásokat. A kormányablak busz által olyan helyeken is biztosított az ügyintézés, ahol eddig esetleg nem voltak adottak a technikai feltételek.
A kormányablak busz a 2019. évben 196 alkalommal volt elérhető Bács-kiskun megye valamely településén, amely során több mint 3600 alkalommal vették igénybe az általa kínált szolgáltatásokat. 2020-ban ismét útjára indul a mobilizált ügyfélszolgálat.
Projektvezetőjeként, több évtizedes tapasztalattal a háta mögött irányítja a veszprémi vár VEMÉV-SZER általi munkálatait Csehi Lóránt. A novemberi Hónap Mérnökét pályájáról, motivációiról és arról is kérdeztük, mi kell ahhoz, hogy valaki megtalálja a helyét építőmérnökként.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.