A világ egyik legkisebb fogyasztású autóját a MEGAMETER IV-et mutatták be, az autót építő kecskeméti főiskolások spanyol és finn társaiknak. A magyar csodaautó egyetlen liter benzinnel a legutóbb, Finnországban megrendezett Shell- Eco Marathon versenyen 3082 kilométert tett meg. Ez az eredmény nem csak magyar csúcs, hanem a világverseny legjobb eredménye is.
A kecskeméti főiskolások által épített Megemeter IV. egyetlen liter benzinnel 3082 kilométert megtételére képes. Ez az eredmény a csapat és az idei verseny legjobbja. Most finn és spanyol egyetemisták, a magyar csapat vetélytársai látogattak Magyarországra, hogy megismerjék a magyar titkot.
„Fantasztikus látni, hogy a csapat kevés pénzből, ilyen magas szintű technológia előállítására képes. Amit itt láttunk az mind csúcs minőség. A két csapat közt egyébként sok a hasonlóság, mi is sokat fejlesztünk, akár csak a magyarok. Ez a találkozó remek alkalom, hogy egymástól is tanuljunk”- mondta el Ero Mahhrea, a finn Tamperei egyetem csapatának főnöke.
A magyar csapat mindent megmutatott. A gyártás és fejlesztés legapróbb részleteibe is beavatta a vendégeket. Akik, amit lehetett lefényképeztek. A magyar csapat vezetője nem tart attól, hogy valamelyik ötletüket lemásolnák, hiszen ezt az autót, így, csak ők tudják megépíteni.
„Nyilván ez is előfordulhat, de mi is folyamatosan fejlesztünk tovább. Mi azok a csapatok közé tartozunk, akik nagyon nyíltak, inkább próbáljuk a többi csapatot segíteni, ezáltal ők is segítik a mi fejlesztő munkánkat” – nyilatkozta Kutasi Zoltán, a MEGAMETER csapatfőnöke.
A kecskeméti csapat azt is megengedte, hogy a spanyol pilóta menjen egy kört az autóval. Paloma szerint csapatának még van hova fejlődnie, főleg a kényelem terén.
„Ez sokkal kényelmesebb autó mint a miénk. Ráadásul nagyon könnyű is vezetni” – mondta Paloma Ortega Sanchez, a spanyol csapat pilótája.
A jövő évi verseny új kihívások elé állítja a csapatokat. Ezentúl ugyanis csak első kerék meghajtású autókkal lehet majd indulni. Azonban mind a magyar, mind a spanyol és a finn csapatok autója is hátsó kerék meghajtású. Ezért most közösen azon dolgoznak majd, hogyan lehetne átalakítani a már meglévő autókat.
Megnyílt a Szekszárd Tudásközpont a nagyközönség előtt. Az egykori laktanya helyén az Illyés Gyula Könyvtár és a Tolna Vármegyei Levéltár új otthonát, a ZÁÉV teremtette meg.
A száz hektáron fekvő terület tervezett fejlesztése során 35-40 hektárnyi parkot és közteret alakítanak ki. 330 milliárd forintnyi állami infrastruktúrafejlesztést is terveznek (többek között az M1-es metró meghosszabbítását) és 250-500 méter magas épületeket is emelhet előre meghatározott területeken a befektető.