A Magyar Logisztikai és Beszerzései Társaságnak a rendezvényére kapott a Kecskemét lehetőséget, hogy helyszínt adjon az országos érdekeltségű szakmai szervezet és a BI-KA Logisztika Kft. által szervezett konferenciának és láthatóan a résztvevők nagy számán ez egy jó döntés volt – számolt be Szemereyné Pataki Klaudia Kecskemét alpolgármestere.
Több mint százan bejelentkeztek erre a rendezvényre, így látható a nyitottság alapján, hogy igenis szükség van az információkra, a lehetőségekre és a kapcsolatépítésre és ez egy jó szakmai fórum arra, hogy a vállalatok ezt tudják ápolni és építeni. Ugyanakkor köszönettel tartozunk a társaságnak is, hogy felfigyeltek a Kecskemétre, amely egy új logisztikai központtá vált és ezzel egy új gazdasági erőtér kezd kialakulni a városban és a szűkebb régióban. Nem titok, hogy a korábban is jelentős logisztikai tevékenységet döntően az autóiparhoz kötődően jelentős logisztikai vállalatok megjelenése erősítette az utóbbi időben a térségben.
Ebben a mára sikerré váló ágazatban a kecskeméti Bertrans-nak egy úttörő munkája van, amit most már közösen ünnepelhetünk és a Bertrans-nak köszönhetjük azt is, hogy a Kecskeméti Főiskolán a logisztikai mérnökképzést elsőként az országban a támogatásukkal indíthatták el. Mára a logisztikai mérnökképzésnek a gyakorlatias formája indult el, de meg kell említeni, hogy mára Veszprémben és Győrben is zajlik logisztikai mérnökképzés. A mai rendezvényen, ahol főként a kis-és középvállalkozások jelentek meg főként a gyakorlati tudású mérnökökre van szükségük. Ez a képzés duális formában is elkezdődik a következő tanévtől.
Mára az országban négy helyen alakult ki járműipari központ, Győr, Miskolc és Szombathely mellett a legjobb elhelyezkedéssel Kecskemét büszkélkedhet, és tudni kell, hogy a logisztikának ez az alfája-ómegája. Hiszen mi itt Kecskeméten az ország szívében vagyunk, így könnyen nyithatunk mind a négy égtáj felé. Kecskemét tudatosan készül, hogy a tervek szerint és bízva a következő kormány pozitív döntéseiben, öt éven belül az ország logisztikai központi szerepét betöltse. Hiszen ennek érdekében zajlik az infrastrukturális fejlesztés az úthálózat fejlesztésén át, a vasúti infrastruktúra fejlesztéséig. Természetesen a központi szerep betöltéséhez szükséges, hogy az M8-as autópálya is elkészüljön, de a stratégiánk középpontjában az áll, hogy befejeződjenek ezek a felújítások és fejlesztések, amelyek az összes közlekedései formára adnak egy megfelelő lehetőséget a közúti, vasúti, légi és vízi szállításban is, hiszen a Duna bekapcsolása is megoldható.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.