Elindult a Kecskeméti Főiskola GAMF csapata, hogy egymás után két olyan versenyen is részt vegyen saját építésű járművével, ahol a cél a minél kevesebb üzemanyag fogyasztása. Eddigi legjobb eredményüket – 2696 km 1 liter benzinnel –, amellyel jelenleg a világranglista 2. helyét foglalják el, nehéz lesz túlszárnyalni, de az erre az évre épített új járműbe is „beletették” minden tudásukat.
A GAMF csapat 2010-ben versenyzett először, azóta a 4. járművüket építették meg és három év alatt több száz csapatot maguk mögé utasítva egészen a világranglista 2. helyére „szállította” őket a Megaméternek nevezett üzemanyag-takarékos jármű.
Idén már a Megaméter IV-gyel versenyeznek, amelyhez felhasználták az előző három jármű építésekor és versenyzésekor szerzett összes tapasztalatot. Csökkenteni tudták a karosszéria légellenállását, a szén-méhsejt-szén szerkezetű kompozit műanyag karosszéria minden eddiginél könnyebb lett. A motoron is sokat dolgoztak, számításokat, szimulációkat, fékpados teszteket és méréseket végeztek, hogy tökéletesítsék. Az elektromos rendszerben is fejlesztéseket hajtottak végre, elkészült egy teljes járműirányító vezérlő egység. Ha a Megacontrol beválik, akkor nem lesz az autóban olyan komplex alkatrész, amely ne lenne saját fejlesztésű. A járművet faintarziák díszítik, ami jobban illik az autóhoz, mint gondolnánk, hiszen ez a megoldás ugyanazt a mívességet, aprólékos kidolgozást képviseli, mint maga a Megaméter.
A két májusi verseny közül az első a Toulouse-ban, városi pályán megrendezett EducEco lesz, ahol először vesznek részt a kecskemétiek egyedüli magyar csapatként. Ezt amolyan „előversenynek” tekintik a rotterdami Shell Eco-marathon előtt, ahol még módjuk lesz tesztelni és finomítani a beállításokat, s itt debütál a csapat új pilótája is. Az elsőéves gépészmérnök-hallgató lánynak, Bettinának alaposan fel kell készülnie, ha elődje nyomdokaiba akar lépni. A korábbi pilóta, az azóta műszaki menedzserként végzett Kriszta, már minden csínját-bínját kitanulta a nem mindennapi jármű vezetésének, és nagyban hozzájárult a sikerekhez. A csapat jó része egyébként újoncként vesz részt az idei versenyeken, a tizenegy csapattagból heten ebben az évben csatlakoztak a „Megaméter projekthez”. A 2010-es induló csapatból oszlopos tagként már csak Kutasi Zoltán maradt, aki bekerült a La Femme magazin 50 tehetséges fiatal válogatásába.
A franciaországi verseny után irány Rotterdam, a Shell Eco-marathon, amelyet május 14-e és 19-e között rendeznek meg. A csapat idén nem nyilatkozik célkitűzésekről, számokról és kilométerekről. 2696 km/1 literes teljesítményükkel már olyan magas szinten vannak, ahonnan egészen kicsi javításhoz is nagy erőfeszítések kellenek és persze a körülmények kedvező összejátszása. Azt nem tagadják, nagyon örülnének, ha ismét meg tudnák szorítani a világelső nantes-i csapatot.
Látványterveket mutatott be a tervező.
Többek között megújul az út- és járdaburkolat, valamint a közvilágítás is és további infrastruktúra fejlesztésekre is sor kerül.