2025.02.05, Szerda

A magyar termékeket népszerűsítette Kecskeméten a Coop Rally

2013.09.14. 07:13

Kecskemétre ért a Coop Rally. Az ország egyik legnagyobb, főleg magyar termékeket forgalmazó üzletlánca által életre hívott kezdeményezés célja, hogy felhívja a figyelmet a magyar termékekre. Az idei versenyen induló közel 80 élelmiszeripari- és kiskereskedelemi cég csapata a Kelet-Magyarországi régió meghatározó gyártóit járta körbe.

Paradicsomból építenek gúlát a Coop Rally résztvevői. A 30 centis magasságot minden induló hamar elérte, ezzel teljesítve a kecskeméti állomás kihívását. A Coop Rally-t már évek óta megrendezi az ország vezető üzletlánca, amely az évek során a magyar termékekkel töltötte fel az üzletek polcait. Az idei versenyen induló közel 80 élelmiszeripari és kiskereskedelemi cégcsapata a Kelet-Magyarországi régió meghatározó gyártóit járta körbe szeptember 12-14. között a szakmai program során. Töbek közt megfordultak Miskolcon és Szolnokon is. A résztvevőka hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2000 milliárd Ft-ot kitevő termékértékesítést, és a COOP Csoporttal együtt több mint 50.000 munkavállalót képviselnek.

„Célunk, hogy a kiváló magyar élelmiszeripari termékekre felhívjuk a vásárlók és a szakma figyelmét. Azt gondolom, hogy egyre fontosabb, hogy a fogyasztókhoz eljusson ez az üzenet, hogy a Coop üzletlánc 3000 üzletében amely Magyarországon van kiváló magyar élelmiszereket talál a polcainkon, ezekkel várjuk a vásárlóinkat” – mondta el Vágóné Balla Eszter, az Alföld Pro-COOP Zrt. vezérigazgatója.

Az idei Coop Rally kecskeméti állomása az Univer Zrt Mindszenti körúton található telephelye volt. A helyszínválasztás nem véletlen. 120 Univer termék, évente 15 milliárd forint értékben jelenik meg a Coop üzletlánc polcain. A vállalat idén ünnepli fennállásának 65. évfordulóját. Molitórisz Károly az Univer- Product Zrt. vezérigazgatója szerint a sikerhez nem elég ha egy termék magyar, annak jónak is kell lennie.

„Magyar alapanyagokból dolgozunk, sőt mi magunk is termeltetünk helyi gazdákkal alapanyagokat. 100%-ban magyar alapanyagokat használunk, legyen az fűszerpaprika, pritamin paprika, paradicsom. De önmagában az, hogy valami magyar az nem elég. Ennek a terméknek íz világában csomagolásában, küllemében, árában mind meg kell felelni és versenyképesnek kell lennie egy európai termékkel” – nyilatkozta Molitórisz Károly, az Univer-Product Zrt. vezérigazgatója.

A kecskeméti állomás vendége Dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter volt. Szerinte a magyar termékek most igazi reneszánszukat élik. Sokan keresik, és ha felismerik, akkor inkább a magyar terméket választják a boltokban a vásárlók.

„Ha a fogyasztó tudatosan tud dönteni, akkor komoly esélye van a magyar termékeknek. Jó példa erre, hogy tavaly 70%-ról 75%-ra tudtuk növelni a magyar élelmiszerek arányát a hazai fogyasztásban. Ma már a vásárló háromnegyede két azonos termék közül a magyart választja” - árulta el Dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter.

A Coop Rally idei futama pénteken véget ért. Az utolsó állomás Szegeden volt, ahol az indulók egy Coop üzletet látogattak meg.