A 603–as oldalszámú An-26-os már reggel 6.30-kor indította hajtóműveit
a kecskeméti betonon, hiszen az 1400 kilométer megtételéhez közel 5
órára és egy közbenső üzemanyagfelvételre is szüksége volt a
„nagyvasnak”.
A Kecskemét-Brüsszel „nagyugrást” Jenei Barna alezredes vezetésével tettük meg, a belga főváros
repülőterének katonai részén tankoltunk, majd a Csatorna felett már Fábián László
százados kezében volt a szállítógép szarvkormánya. A két repülőgépvezető munkáját Juris Norbert
százados, Tóth József százados és Horváth János főhadnagy segítette.
Pontosan 12 órakor tapsolhatta meg a kerítésnél álló több száz fős megszállott spotter sereg a
magyar szállító-gép landolását, és ezen nem kell nagyon csodálkozni, hiszen minden, az egykori Varsói
szerződés országából érkezőnek kijár ez a megkülönböztetett érdeklődés, mivel az így készült fotó
értékes relikvia a gyűjteményekben.
40 perccel érkezésünk után, a Langó Viktor százados vezette
együléses JAS-39-es Gripen a jordán Sólymok után landolt Fairfordban. A
fiatal bemutató pilóta a zeltwegi
repülőnapon nemrég bemutatott programot repüli majd szombaton, és
vasárnap, melynek látványos
részlete a negatív túlterheléses manőver után az a pillanat, amikor a
levegőbe jutó kerozint a
forszázs lángja begyújtja, és a Gripen mögött pár pillanatra feltűnik a
„fáklya”.
A pénteki nap a gyakorlásé lesz, melynek során nemcsak a bemutató pilóta, de a műszakiak -Weisengruber Zoltán főhadnagy,
Bencsik Csaba zászlós, Erdélyi Sándor főtörzsőrmester és Kenyeres „lovag” Dénes törzsőrmester - is
bizonyíthatja felkészültségét.
http://www.honvedelem.hu