Ma már az új szabályoknak megfelelően kell útnak indulni.
Módosulnak az EKÁER-re vonatkozó jogszabályok. Amennyiben a szállítóeszköz és a rakomány súlya meghaladja a 3,5 tonnát, EKÁER számot kell kérni, valamint a hatósági zárak eltávolítása esetén bírságot szabhat ki a NAV.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal az Elektronikus Közútiáruforgalom-ellenőrző Rendszer (EKÁER) bevezetése óta folyamatosan vizsgálja és elemzi a bejelentésekkel és az ellenőrzésekkel kapcsolatosan kialakult gyakorlatot. A tapasztalatok alapján már több olyan módosítás történt, amelyek az ügyfelek részére különböző könnyítéseket is tartalmaztak.
Az EKÁER-re vonatkozó jogszabályi környezet augusztus 1-jével ismét változik. Eddig a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó gépjárművek voltak EKÁER kötelezettek, azonban az áruszállítók átálltak arra a gyakorlatra, hogy az említett súlyhatár alatti gépkocsikat „túlrakodták”. Augusztus 1-jétől azonban EKÁER számot kell kérni azon közúti szállítás esetén is, ahol a szállítóeszköz és a rakomány együttes összsúlya meghaladja a 3,5 tonnát. A NAV együttműködik a Nemzeti Közlekedési Hatósággal, így az adóhatóság megkapja az NKH által üzemeltetett fix és mobilmérlegek adatait, amelyek kiegészítve az útdíj kamerák képeivel könnyen azonosíthatóvá teszik a 3,5 tonnánál nehezebb járműveket.
Az EKÁER változása nyomán az adózás rendjéről szóló törvény is változik. Ennek értelmében ha az állami adó- és vámhatóság által alkalmazott zárakat jogtalanul eltávolítják, mulasztási bírság szabható ki. A kiszabott bírság megfizetéséig a fuvarozásra használt eszköz visszatartható.
A tisztességes piaci szereplők védelmére létrehozott EKÁER-be eddig több mint 56 ezer ügyfél regisztrált és csaknem 17,4 millió bejelentést rögzítettek.
forrás: NAV, ekaer.hu
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.