A prémium kategóriás magyar terméket az arab ország 5 csillagos szállodáiban, helyi szupermarketeiben és repülők fedélzetén értékesíti majd, kizárólagos joggal. A cég a Közel-Keletre 2013-ban 1 millió liter ásványvíz szállítását tervezi, amelynek nagy része várhatóan Szaúd-Arábiába fog eljutni.
A Magyar Kormány 2011 őszén felvette a kapcsolatot a keleti nyitás jegyében és a gazdasági élet fellendítése érdekében Szaúd-Arábiával, és létrehozta az Arab-Magyar Gazdasági Fórumot. A kormányfő által vezetett, 2011. októberi rijádi, üzletember-találkozókon Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos-ügyvezetője a delegáció tagjaként vett részt. Majd ezt követően a tulajdonos-ügyvezető tavaly szeptemberben fogadta a potenciális befektetői csoportot szentkirályi üzemében. Ezen alkalmakat követően kezdődtek meg a tárgyalások a Szentkirályi ásványvíz szaúd-arábiai importjáról.
Folyamatos egyeztetések és a komoly előkészítő munka után megszületett az első együttműködési és egyben jelentős üzleti megállapodás, amelyet a Szentkirályival kötött az arab ország: az első 10 konténer Szentkirályi szénsavmentes ásványvízre megérkezett a szaúdi megrendelés. A prémium kategóriás magyar terméket Szaúd-Arábia 5 csillagos szállodáiban, szupermarketekben és repülők fedélzetén értékesítik, kizárólagos joggal. A jelenlegi szállítmány március első hetében indul és további megrendelések is kilátásban vannak.
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. a közelmúltban kezdte exportálni a Szent Márton-szigetre és Panamába termékeit, így jelenleg már 45 országba szállít ásványvizet, és abból készült üdítőket, gyermekpezsgőket. A márka az arab országok közül eddig is jelen volt Kuvaitban, az Egyesült Arab Emirátusokban, Bahrainben és most Szaúd-Arábia is az export piacok közé került. A cég a Közel-Keletre 2013-ban 1 millió liter ásványvíz értékesítését tervezi, amelynek nagy részét Szaúd-Arábiába szánják. Az arab országok lakóinak jelentős része a tengervízből kinyert, tisztított, sótlanított vizet fogyaszt – ez az arány Szaúd-Arábiában 70%. Ám egyre nagyobb teret hódítanak az Európából érkező prémium kategóriás ásványvizek, évről-évre nő az ilyen jellegű import termékek mennyisége.
Az ásványvízgyártó társaság kapacitása a folyamatos beruházásoknak köszönhetően 2013-ban eléri az évi 500 millió litert. Az értékesítés döntő részét a belföldi eladások jelentik, de egyre nő az export is: 2012-ben kétszer annyit szállítottak külföldre, mint az azt megelőző évben. A Szentkirályi ásványvíz és az abból készült termékek exportja a teljes éves árbevétel 12,5 %-át tette ki tavaly.
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. és a szaúdi befektetési csoport képviselője ma a Vidékfejlesztési Minisztériumban írta alá megállapodását Budai Gyula parlamenti államtitkár jelenlétében és támogatásával. Ez az együttműködés a Magyar Kormány által 2011-ben indított Arab-Magyar Gazdasági Fórum közreműködésével jött létre. Ezzel a Szentkirályi az első olyan magyar vállalkozás, amelyik ilyen formában kötött exkluzív üzleti megállapodást a két ország közötti gazdasági kapcsolatok erősítése érdekében.
Szentkirályi Ásványvíz Kft. (www.szentkiralyi.hu):
A Szentkirályi ásványvizet 1993 óta forgalmazzák
Magyarországon. Az eleinte veszteséges cég számára az igazi áttörést a 2004-ben
elnyert párizsi Eauscar hozta meg: 2005-ben a hazai szénsavmentes
ásványvízpiacon az összes értékesített mennyiség alapján piacvezetővé lett – ezt
a pozícióját azóta is tartja a márka. A Szentkirályi 2010-ben 1,5 milliárd
forint beruházással létrehozta új logisztikai központját, és abban az évben
nettó árbevétele 5,35 milliárd forint
volt. A fogyasztói hűség bizonyítékaként számos más elismerés mellett
(Foodapest, Arany Tallér, Szent Miklós Emlékérem) 2006-tól 2011-ig minden évben
kiérdemelte a Reader’s Digest Legmegbízhatóbb Márka díját, tavaly pedig
nyolcadik alkalommal lett övé a Superbrands díj, ezen belül 2009-ben megkapta a
Business Superbrands díjat is. A MagyarBrands díjat 2010-ben, 2011-ben és
2012-ben is elnyerte. A Monde Selection aranymedálját négy évben is elnyerte,
legutóbb 2012-ben.
Az
évszázadokig garantált ásványvízhozamnak köszönhetően, illetve a növekvő
fogyasztói igények kielégítése érdekében a cég folyamatosan modernizál,
fejleszt. Magyarország piacvezető ásványvízmárkáját a társadalomról
felelősséggel gondolkodó vállalatként széleskörű támogató, segélyező
tevékenység jellemzi. A Szentkirályi és Emese elnevezésű ásványvizeken túl az
Oxigénnel dúsított ásványvize, az AQUA ELIXIS üdítőitala, Jégvizei, Jégteái,
limonádéi, illetve kozmetikumai is népszerűek a piacon. 2011-ben elnyerte a
Water Innovation Awards legjobb fogyasztói kampányának járó világdíjat „A víz
arca” kampánnyal, illetve az 1 literes palackja döntős plakettet kapott „A
legjobb új PET palackok” kategóriában. 2011-ben Balogh Leventének ítélte a VOSZ
a „2011. Év Vállalkozója” díjat, 2012-ben pedig a Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés
„Bács-Kiskun Megyéért Díj”-jal jutalmazta kiemelkedő munkáját.