Már pár
hete is hitetlenkedve méregettük a kecskeméti Formont Autóház telephelyén a müncheniek tradicionális 3-as sorozatának a legújabb testvérét, hiszen a sorozatnál az 1975-ös indulás óta még nem került rá sor egyetlen újítás során sem, hogy eddig csak a felsőbb kategóriákban ismert Gran Turismo (GT) színesítse a hármas palettát.
A 3 Gt-vel a legfrissebb hármas sorozat 5 tagúvá vált. Vannak nézetek, hogy ez az újítás a BMW világméretű előretörése miatt van, akad, aki szerint egyszerűen csak jól megy az üzlet és akadnak olyanok is, akik szerint a változó életünkben egy új igényt fedeztek fel a német fejlesztők.
Mi viszont a BMW 3 GT létrejöttét ugyan nem kutattuk, sokkal inkább a produktum adta lehetőségeket, viszont tény, hogy a bevezetése óta eltelt hetekben sikert-sikerre halmoz az eladások és előrendelések versenyében.
A 3 GT nagyon nagy!
Tényleg egy óriás a maga nemében és a helykínálata tekintetében is. Összehasonlításul a szabó centink szerint például a szerkesztőségünk
szíve csücskébe férkőző 3 Touring-nál a 3 GT jó 20 centivel hosszabb és legalább 11 centivel szélesebb, miközben magasabb is kissé.
Így kedves olvasó ne csodálkozzon, ha egy rövid időre néha a visszapillantóban is meglát egy új BMW-t amiről nem tudja eldönteni, hogy 3-as e, vagy 5-ös, mert a német erőt szimbolizáló orr részt látva bizony kifejezett BMW szakértőnek kell lenni, hogy valaki egyből kiderítse, hogy egy 3 GT-t lát. (Mivel hátulról vélhetően többször látja majd, álló helyzetben is lefényképeztük a határozott hátsóba végződő lágyan ereszkedő részt is.)
Mire jó a 3 GT?
Ha a feltétlenül pazar belső eleganciát általánosnak tekintjük az új hármas sorozatnál, akkor már csak a vezetői szempontok lehetnek a mérvadóak egy GT választása mellett. Ez az autó ugyanis a vezetőnek több szempontból is előnyt okozhat.
Itt van mindjárt a cégvezetői szegmens, akinek a vállalkozásának a jó megjelenése érdekében bizony az autójával is szükséges a reprezentáció. A 3 GT egy olyan szerződő félről tanúskodik, aki figyel a részletekre, számunkra optimális megoldásokat fogja ajánlani és az igényeink széles körű kiszolgálására készül. Ugyanis az autója ilyen.
Hiszen a 3-as GT rendkívül részlet gazdag. Pontosan kitalált erős orr rész után először mindenki az extravagáns keret nélküli ajtókat látja meg, majd a 190-es sofőr utáni 180 centis utas térde előtti 15-20 centis térbombát, miközben a Touring csomagterét is 25 literrel sikerült még a konstruktőröknek felülmúlni. Így ár/érték arányban bizonyosan optimálisan dönt, aki 3-as GT-t vásárol.
Ráadásul a 3-as GT-ben a vezető egyszerre lehet boldog családapa, akinek a családja nagyon kényelmesen elfér, egyszerre lehet elegáns üzletember és a mára jól beváltnak mondható 320 d motor pedig a 15 mázsás felépítményt sport változatban vígan repíti egy sportautó módjára.
Különleges GT alapok
A 11 milliótól induló alapár számos extrát magában foglal, de a BMW-s szokásoknak megfelelően az extrák széles tárháza kényezteti a leendő tulajdonosokat. Ilyen mindjárt a motorválaszték, ami a 135 lóerőtől a 184 lóerőig bezárólag áll a rendelkezésünkre több lépcsőben. Ez utóbbit a kecskeméti Formont Autóháztól kapott tesztautónk a nyolcsebességes automata váltóval koordinálta, (774 ezer forint) amihez a kormányon elhelyezett sport-váltó igazi Forma 1-es életérzést párosított. A 3 GT széria tartozéka az automatikus motorleállítás és –indítás, illetve a fékenergia-visszanyerés, valamint az eco pro üzemkapcsoló. Ez utóbbival - komoly önmegtartóztatást produkálva - Kecskemétről a bajai halfőző fesztiválra menet a dimbes-dombos bácskai utakon is 5,5 literes fogyasztást tudtunk elérni. (A hazafelé vezető úton a GT, a szabályok betartása melletti próbálgatása közben is 7,2 es átlagot értünk el.)
Milyen vezetni?
Ez egy rendkívül bonyolult kérdés, hiszen a válasz egyszerűen az, hogy jó. Persze ezt tovább részletezve sem tudunk többet elmondani, csak azt, hogy példásan viselkedik a futómű andalgós sétaautózás során csakúgy, mint határozottabb sebesség mellett. A hazánkban igen gyakori úthibákat elnyeli a futómű, miközben a kanyarokban is tapad az úthoz még lendületesebb sebesség mellett is!
Mint ahogyan a bajai Türr-nél is sokaknak feltűnt a GT keret nélküli ablakai, menet közbenaz aktív hátsó légterelő lesz az 3 GT másik védjegye, hiszen 110 körül egyszer csak kinyílik a hátsó „szárny” és ezzel csökkenti az autó hátsó részére ható emelőerőt. Konkrétan menet közben egyrészt még stabilabbá válik az autó, másrészt érezni lehet, hogy a hátulja egy kicsit lentebb fekszik. (Ez utóbbit semmilyen hivatalos mérésünk nem igazolta, de az érzés megvolt!)
Milyen hatást képes elérni?
Nos, a bajai halfőző fesztiválon nem láttunk rajtunk kívül senkit, akinek a nyakában három VIP kártya lógna, de ez semmi az Abonyi Csárdánál elfogyasztott kávához képest, ahol a csárda tulajdonosa sértésnek vette, hogy fizetni akartunk, hiszen az uzsonnázó német csoport felhördülése az autó láttán magáért beszélt! A VIP kártyákat és az ingyen kávét így utólag is köszönjük a bajaiaknak és az Abonyi Csárdának, de sajnos az autóval sem a zseniálisan finom halászlevet nem bírtuk megetetni, sem a kávéból nem kért!!!
A Bácsmegye.hu szerkesztőségének az ítélete alapján a 3 GT a kkv szektor prémium autója lehet, miközben a nagyvállalatok vezetői is preferálni fogják!
BMW 320d GT
Alapár: 10,56 millió forint
Tesztautó ára: 16 millió forint
Autó ára KKV normafelszereltséggel (négy elektromos ablakemelő, ködlámpa, automatikus klíma, mp3-lejátszós rádió, Bluetooth, esőérzékelős ablaktörlők, automatikus világítás, ESP, tempomat, tolatóradar): kb. 11 millió forint
Gépjárműadó: 46 575 forint/év
Cégautóadó: 264 000 forint/év
Üzemanyagköltség: 424 125 forint/év (15 000 kilométer, 6,5 literes átlagfogyasztás/100 kilométer, 435 forintos dízelár);
Forrás:
www.bmw-formontautohaz.hu