2023.10.10
Magántőke bevonásával válhat jobbá, egyszerűbbé a vasúti járművek karbantartásának és gyártásának folyamata a MÁV-VOLÁN-csoportnál, miután a Kormány döntése nyomán a MÁV VAGON Kft. mintegy 75%-a magánkézbe kerül. A cég ugyanakkor továbbra is a MÁV-VOLÁN-csoport leányvállalata marad, így a munkavállalók foglalkoztatásának feltételeit nem befolyásolja a tulajdonosi szerkezet változása.
2023.08.13
A tervek szerint a kijelölt Szolnok−Kecskemét−Székesfehérvár−Győr nyomvonalsávon kétvágányú, villamosított, 100-120 km/h sebességre alkalmas pálya épül majd, részben új nyomvonalon.
2023.03.26
A V-Híd Zrt. az RM International Zrt.-t is tartalmazó konzorcium megbízásából dolgozik a nagyszabású építkezésen, ahol értékes lelőhelyet találtak a régészek a próbafeltárások során.
2022.11.14
A horganyzott acéloszlopok telepítését közúti és vasúti technológiával végzik a V-Híd Zrt. szakemberei.
2022.08.30
A V-Híd Zrt. folyamatosan bővíti gépparkját, hogy minél felkészültebben, magas szakmai színvonalon tudja kiszolgálni a hazai vasútfejlesztéseket.
2022.06.30
A V-Híd Zrt. kivitelezésével több helyszínen párhuzamosan zajlanak a területelőkészítési, bontási és építési munkálatok a 150-es vasútvonalon.
2021.10.15
Az elhasználódott vasúti pálya egy részének elbontásával vette kezdetét Kiskunhalas állomáson a korszerűsítés magyarországi szakaszát érintő kivitelezés előkészítő fázisa.
2021.05.26
Számos fejlesztést terveznek a Budapest-Lajosmizse-Kecskemét vonalon, most a lakosság véleményét kérdik a Gyál-Kecskemét szakaszról.
2020.08.29
32 milliárd forintot biztosít az állam a kötöttpályás projektek előkészítésére.
2020.07.27
Csökken a magyarországi menetidő az osztrák főváros felé; hazánk ebben az ciklusban 57 közlekedésfejlesztési projektjéhez 362 milliárdnyi CEF-támogatást nyert el.
2020.04.26
A 152 kilométeres magyar pályaszakasz kivitelezése elrajtol.
2019.07.30
A hazai gyártásra támaszkodva lehetőség lesz az országos IC-hálózat kiterjesztésére. A Szolnokon gyártott járművek 200 kilométer per órás sebességgel tudnak közlekedni.
2019.06.12
Kihirdették a 152 kilométer hosszú pálya kivitelezésének részleteit.
2017.11.27
Hamarosan megtudhatjuk, hogy hogyan zajlanak le a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi, 152 kilométeres Soroksár-Kelebia szakasz felújításának a tervezési és kivitelezési munkálatait, miután a közbeszerzési eljárás hivatalosan is megkezdődött.
2023.06.30
Újabb szakaszon veszi kezdetét a tervezési, illetve a kivitelezési munka.
2023.08.22
A szóban forgó beruházások kivétel nélkül vidéki városok ipari infrastruktúra fejlesztésére irányulnak.
2023.08.04
A szaktárca átfogó vasútfejlesztési programot terjeszt a kormány elé.
2023.01.27
A fővárosi régió és az országos vasúti törzshálózat programszintű hálózati fejlesztésének elmaradása, a sűrűbb elővárosi vonatközlekedés meghiúsulása, az országrészek közötti több közvetlen távolsági vonat ellehetetlenítése, három forgalmas fővárosi csomópontban új vasúti megállók elmaradása, a klímavédelmi célok elérésének nehezítettsége, a jogszabályi határértékeket túllépő zajterhelés fennmaradása, európai uniós forrásvesztés, és még tucatnyi jelentős kár...− megvizsgáltuk milyen hatással járhat a Déli Körvasút projekt csúszása vagy meg nem valósulása hazai vasúti közlekedés mindennapjaira.
2022.09.07
A Budapest–Belgrád vasútvonal hazai szakaszának kivitelezése során kiemelt feladat a beavatkozással érintett területek természeti értékeinek védelme, mentése.
2022.08.10
A V-Híd Zrt. kivitelezésében elkészült Szeged−Röszke vasútvonal biztosítja a teherforgalom ideiglenes kiszolgálását a Budapest−Belgrád projekt jelenlegi építési szakaszában.
2022.04.24
A Budapest–Kunszentmiklós-Tass–Kelebia vasútvonal elővárosi szakaszának fejlesztésével és a hév-rendszerbe való integrálásával az elővárosi vonatok Soroksár után már a Hévvel közös pályán haladnának majd a belváros közvetlen elérésének érdekében.
2021.08.11
A Ring, a SPECIÁLTERV és a FŐMTERV dolgozhat két vasútvonal budapesti agglomerációjának fejlesztésén.
2021.01.13
A következő években pedig jelentős korszerűsítések jönnek a 2021-ben 175 éves hazai vasúton.
2020.08.17
Egy most megjelent kormányhatározat értelmében a Budapest Fejlesztési Központ irányításával elkezdődhet a lajosmizsei, a veresegyházi elővárosi vasútvonal átfogó fejlesztésének előkészítése és tervezése.
2020.07.14
A görög Athén-Píreusz kikötő felől Európába tartó kínai áruk fő útvonalának szánt pálya magyarországi része 152 kilométer hosszú.
2019.12.18
2016 és 2024 között összesen mintegy 5 ezer milliárd forint épül be a magyar közúti és vasúti fejlesztésekbe – hangzott el a NIF és az ITM közös évértékelőjén.
2019.07.19
A vasútállomásnál létre jövő intermodális csomópontban egy gyalogos felüljárót is létre hoznak a Hunyadiváros eléréséhez.
2019.04.09
Varga Mihály pénzügyminiszter Kínában tárgyalt.
2023.07.27
A stratégia tartalmazza a hazai és a nemzetközi forgalom kiszolgálásához szükséges újonnan beszerzésre kerülő járművek listáját.
2019.05.27
A menetrend betartását segítő fejlesztésben többek közt 716 méternyi sínt és 1200 méternyi ágyazatot cseréltek ki.