Az autósok között a cseh Miroslav Zapletal és szlovák navigátora, Marek Sykora nyerte az Adrenalin Kupát, a hazai tereprali bajnokság első és a CEZ bajnokság harmadik futamát Bugacon.
A Challenge kategóriában a Miklós Szandra – Miklós Alexandra páros, a side-by-side-osoknál a Kéry Szilveszter – Bartha Barbara duó, a kamionosoknál a Kovács Miklós – Ács László egység, a motoros-quados mezőnyben pedig Hodola Richárd bizonyult a legjobbnak.
A vasárnapi versenynapon még két mért szakasz várt a versenyzőkre. Az autósok között a Miroslav Zapletal – Marek Sykora duó (Ford F150) esélyt sem adott a riválisoknak, a szombati tarolás után vasárnap is mindkét szeletívet megnyerte a korábbi Dakar 7. helyezett cseh pilóta. „Ma kipróbáltunk egy új beállítást, de nem igazán működött, úgyhogy ennél ha akartunk volna sem tudtunk volna jobb időt menni. Örülünk a győzelemnek, és úgy tervezzük, hogy a többi magyar versenyen is itt leszünk" – nyilatkozta Zapletal.
A második legjobb idő a lengyel Mariusz Wiatr – Lukasz Laskawiec páros (Mitsubishi L200) neve mellé került (ők egyben a TH kategória győztesei is Németh Imréék előtt), a harmadik helyen pedig a Kaposi Zoltán – Kaposi Bence apa-fia kettős (Nissan Navara) ért célba, annak ellenére, hogy a vasárnapi első szelektíven a 6. kilométertől nem volt fékjük. A Challenge kategóriában Miklós Szandra és Miklós Alexandra egy műszaki probléma dacára is sikeresen behozták a Toyotát a célba életük első terepralis megmérettetésén.
A side-by-side-osoknál Kéry Szilveszter és Bartha Barbara (Can-Am) a négyperces előny birtokában sem bízta el magát, tudták, hogy a Jobbágy Ákos – Krajnyák Péter párossal (Can-Am) a szombati tempójuk alapján mindenképpen számolni kell. Azonban egy kisebb probléma miatt (meglazult a navigátor biztonsági öve) Jobbágyék nemhogy a győzelemért nem harcolhattak, de végül 21 másodperccel a cseh Ladislav Zavrtalek – Ivo Sevcik páros (Can-Am) mögé szorultak a harmadik helyre. „Viszonylag jó versenyünk volt, igazi terepralis pályák voltak nehéz, mély homokos részekkel és óriási ugratókkal, buckákkal. Ákosék ugyan az első gyorson elég nagy hátrányt szedtek össze, de végig versenyben voltunk, és talán a tapasztalatom segített egy picit, hogy felénk billenjen a mérleg nyelve. Nagyon kellemes verseny volt, az utolsó szelektíven még diktáltunk egy maximális tempót, Barbara remekül navigált, egyetlen tévedésünk sem volt" – értékelt Kéry.
A kamionosoknál Kovács Miklós és Ács László győzelméhez nem fért kétség, vasárnap is behúzták mindkét szakaszgyőzelmet a Scaniával, megelőzve Madarász István tatrás egységét. A Merkovics Viktor vezette trió az első szelektíven kissé szorult helyzetbe került a DAF-fal: belecsúsztak egy vizesárokba, ahonnan úgy kellett kihúzni őket, de folytatni tudták a versenyt, és be is értek a célba a harmadik helyen.
A motorosoknál sem változott a helyzet az élen, Hodola Richárd (Yamaha) a verseny végéig megtartotta a vezetést, mögötte a cseh quados Viktor Chytka (Suzuki) ért célba a második helyen, és Horváth „Laller" Lajos (KTM) lett a harmadik. Majer Viktor (Husqvarna) elektronikai probléma miatt kényszerült kiállni a versenyből, viszont az első tereprali versenyén induló Neisz Dávid (KTM) szombati komoly esése dacára sikeresen teljesítette a távot, ráadásul az utolsó szelektíven a második legjobb idő került a neve mellé. „Ma két szakaszt mentünk, az elsőn eléggé bealudtam, nem is élveztem annyira. A másodikra nagyon jól fel tudtam gyorsulni, az már hasonlított a tegnapi tempómhoz. Nagyon örülök, nem volt semmi baleset, nem volt semmi esés, egy jó edzésnek betudható ez a hétvége, és természetesen elégedett vagyok" – nyilatkozta Hodola Richárd.
„Nagyon örülünk, hogy a jelek szerint jól érezték magukat a versenyzők, reméljük, jövőre sokkal többen leszünk. Ezúton is szeretnénk megköszönni a rengeteg segítséget a KEFAG Zrt-nek, a Kiskunsági Nemzeti Parknak, és természetesen az érintett települések önkormányzatainak, különös tekintettel Bugacra" – mondta el a szervezők nevében Varga Imre.
A magyar bajnokság és egyben a CEZ következő futamára május 11-12-én kerül sor.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.