Magántőke bevonásával válhat jobbá, egyszerűbbé a vasúti járművek karbantartásának és gyártásának folyamata a MÁV-VOLÁN-csoportnál, miután a Kormány döntése nyomán a MÁV VAGON Kft. mintegy 75%-a magánkézbe kerül. A cég ugyanakkor továbbra is a MÁV-VOLÁN-csoport leányvállalata marad, így a munkavállalók foglalkoztatásának feltételeit nem befolyásolja a tulajdonosi szerkezet változása.
A tranzakciótól versenyképesebb, üzleti alapú működést, a döntések és a javítások átfutási idejének rövidülését, valamint a jobb anyagellátást várja a cégcsoport, amelyek révén növelhető a vasúti személyszállításért felelős MÁV-START járműveinek üzem- és üzletképessége, végső soron az általános szolgáltatási színvonal és utaselégedettség.
A vállalat új, többségi tulajdonosa a Magyar Vagon Zrt. lesz, amely a Dunakeszi Járműjavító tulajdonosaként a magyar vasútijármű-gyártó és karbantartó piac meghatározó szereplője.
A kormányzat célja, hogy a MÁV-VOLÁN-csoport kötöttpályás járműveinek jelenlegi 40 éves átlagéletkorát jelentősen csökkentse, ehhez pedig korszerű járművek beszerzése és gyártása szükséges. A tulajdonosi szerkezetben történő változással a MÁV VAGON Kft. fejlesztési képességei és gyártási kapacitásai hatékonyan támogathatják e cél megvalósulását, illetve a tranzakció révén lehetővé válhat a járműgyártás piaci finanszírozása is.
A szerződéskötésre várhatóan október közepén kerül sor.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.