A tömegrendezvények veszélyeire hívta fel a figyelmet az Országos Rendőr-főkapitányság szerdán sajtótájékoztatón, Budapesten.
Ricsei Tibor Zoltán, a Készenléti Rendőrség bevetési főosztályának vezetője hangsúlyozta: számos nemzetközi és hazai példa is mutatja, hogy a tömegrendezvények pánik esetén halálos áldozatokkal és sérültekkel járhatnak.
Magyarországi példaként említette a West Balkán szórakozóhelyen 2011-ben bekövetkezett tragédiát, amikor három ember vesztette életét a tömegben, 14-en pedig megsérültek.
Közlése szerint az ilyen és hasonló esetek elkerülése érdekében mindenkinek annak tudatában kell részt vennie ezeken a rendezvényeken, hogy nemcsak önmagáért, de a körülötte lévő emberekért is felelős.
Ugyanakkor, ha lehet, mindenki előre tervezzen meg menekülő útvonalat magának, illetve tartsa be a helyszínt biztosító rendőrök és rendezők utasításait - mondta az ezredes.
Győrfi Pál az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) szóvivője felhívta a figyelmet arra, hogy az OMSZ több évtizedes tapasztalattal rendelkezik a rendezvények egészségügyi biztosításában.
Amennyiben a rendezvény előre bejelentett, akkor az OMSZ könnyen megközelíthető elsősegélynyújtó pontokat állít fel, illetve részletes mentési tervet készít. Ha spontán szerveződik a rendezvény, erre nincs lehetőség, így aki részt vesz ilyenen, fokozottan figyeljen társai biztonságára - tette hozzá.
Az új megoldások terén élen járó társaságként a WHB a Facebook után a TikTokon is az elsők közt jelent meg a hazai építőiparban, ugyanakkor a marketingkampányai is rendre sikereket érnek el a szakmai megmérettetések során. Az emögött húzódó stratégiáról Szikszai Zsanett, marketing vezetővel beszélgettünk, akinek a pályafutása együtt haladt a WHB fejlődésével, így komoly tapasztalatokra alapozhat a magyar vállalat marketingstratégiájában.
Az épület mintegy 1 milliárd forintos beruházással készült el.