Az üzletek, webshopok a továbbiakban nem kerekíthetik mutatósabbra kedvezményeiket úgy, hogy az akció előtt rövid időre feltornázzák áraikat.
A fogyasztók hiteles tájékoztatása érdekében uniós irányelv alapján módosul az árfeltüntetés részletes szabályairól szóló rendelet. A 2022. május 28-tól alkalmazandó előírások egyértelműsítik, hogyan jelezhetik a kereskedők a leértékelések mértékét hirdetéseikben, a kirakatban, polcokon, katalógusokban, honlapjukon - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) csütörtökön az MTI-vel.
Az árcsökkentés bejelentésekor forintban meg kell jelölni a korábbi, kiinduló árat. E bázisérték kötelezően a vállalkozás által az akció indítása előtti, harminc napnál nem rövidebb időszakban alkalmazott legalacsonyabb ár.
Az új szabályok megszüntetik azt a gyakorlatot, hogy a kereskedő egy-egy akció előtt átmenetileg megemeli a termék árát, majd ebből a feltupírozott összegből biztosít feltűnően sok százalékos engedményt. A közleményben megjegyzik, hogy az előírás a romlandó vagy minőségüket rövid ideig megőrző termékekre, tehát például élelmiszerekre nem vonatkozik.
Az ITM kiemeli: jövőre több szabályváltozással erősödnek a vásárlók jogai a jótállás-szavatosságban. Bírságolási lehetőséggel bővülnek a hatóságok jogosítványai a kettős minőség elleni küzdelemben. E sor egészül ki az alibi akciózás kiszűrésére alkalmas új rendelkezéssel.
Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár a közlemény szerint elmondta, hogy a fogyasztóvédelem az új évben új területekre terjeszti ki vizsgálati programját: 2022-ben alapos ellenőrzésekre számíthatnak egyebek mellett a gyorséttermek, az esküvői ruhaszalonok és a zálogházak is.
A londoni központú magazin a Duna Aszfalt által kivitelezett projektnek szentelte a címlapját, a Magyar Építők egyik fotóját leközölve.
Az új megoldások terén élen járó társaságként a WHB a Facebook után a TikTokon is az elsők közt jelent meg a hazai építőiparban, ugyanakkor a marketingkampányai is rendre sikereket érnek el a szakmai megmérettetések során. Az emögött húzódó stratégiáról Szikszai Zsanett, marketing vezetővel beszélgettünk, akinek a pályafutása együtt haladt a WHB fejlődésével, így komoly tapasztalatokra alapozhat a magyar vállalat marketingstratégiájában.