A víz világnapjához kapcsolódó programot idén a digitális oktatáshoz igazítva tartották meg az intézmények.
Idén 498 iskola és óvoda vett részt a vízfogyasztás népszerűsítéséért indított kampányban; a Happy hét rendezvénysorozaton így több ezer gyerek tanult játékos formában arról, hogy a víz a legjobb szomjoltó.
Az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYEI) által életre hívott és a víz világnapjához (március 22.) kapcsolódó programot az érvényben lévő digitális oktatás mellett, ahhoz igazítva tartották meg az intézmények, az OGYÉI segédanyagaival és a pedagógusok saját ötleteinek megvalósításával - közölte a szervezet csütörtökön. Azt írták: bár az idei, rendhagyó módon zajló program új kihívások elé állította a szervezőket és az intézményeket, mégis sikerült eljuttatni a Happy hét üzenetét az iskolákon kívül a családokhoz is.
Hangsúlyozták,
az OGYÉI a koronavírus-járvány hazai elterjedése óta is igyekszik felhívni a felnőttek figyelmét arra, hogy az immunrendszer normál működéséhez, valamint az ideális testsúly eléréséhez és fenntartásához az egészséges, változatos táplálkozás - ezen belül a megfelelő minőségű és mennyiségű folyadékbevitel - is hozzájárul.
Jelezték: a program hatékonyságát és népszerűségét idén kérdőíves felméréssel monitorozták; a kérdőíveket kitöltő intézmények rajz-, fotó- és videópályázaton indulhattak, és összesen ötven, egyenként 40 ezer forint értékű - játékokból és sporteszközökből álló -ajándékcsomagot sorsoltak ki közöttük.
Azok az iskolák pedig, ahonnan legalább egy felső tagozatos vagy középiskolás tanuló csatlakozott az egyéni kérdőíves felméréshez, automatikusan részt vettek azon a sorsoláson, amelyen hét összecsukható pingpongasztal talált gazdára április 23-án.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.