Egyre nagyobb ütemben halad a középső szakasz állomásainak felújítása
Rendszeresen beszámolunk az M3-as metró középső (Lehel tér-Nagyvárad tér) szakaszán az állomások felújításának munkálatairól, melyet a SWIETELSKY Kft. végez el a BKV beruházásában. Miután júliusban lezárták a Nyugati pályaudvar állomás egyik bejáratát, illetve a Semmelweis Klinikák és a Corvin-negyed állomások teljes mértékben munkaterületté váltak, immár hat helyszínen folyik nagy intenzitással a munka (a Deák Ferenc téren földmunkákat végeznek bányászati módszerrel az egykor tervezett Nemzeti Színház felvonó aknánál).
Most a Ferenciek teréről és a Nyugati pályaudvarról érkeztek új információk, de hamarosan a Deák Ferenc tér, a Semmelweis Klinikák és a Corvin-negyed állomásokról is beszámolóval és képriporttal jelentkezünk.
A Nyugati pályaudvar állomáson az északi részt pormentesen lezárták, majd az ideiglenes szellőzést építették ki. Itt két külön ventilátorból áll a rendszer: az egyik a felszínről friss levegőt hajt az állomás területére, a másik pedig egy porszűrőn keresztül szívja el a használt levegőt. A ventilátoroknak az Eiffel-téren alakítottak ki két kisebb munkaterületet.
Elbontották a forgalom elől lezárt mozgólépcső lejtakna fémburkolatát, illetve az aluljáróban lévő kőfalak burkolatát is és az alagúton keresztül a hétvégi üzemszünet során a dél-pesti Kőér utcai remízbe szállították, itt érte el a felszínt.
A Ferenciek terén már jóval régebb óta zajlik a felújítás, így teljesen más munkafázisban vannak: itt a bontási munkákat a gépalapokon, a válaszfalakon és a mozgólépcső alaptesteken, illetve gépészeti- és elektromos szerelvényeken végeztek az elmúlt hetekben.
Miközben a több évtizedes kábelrendszer beazonosítása folyamatos feladat, több egyre nagyobb mértékű átalakításhoz is elért a munka, amihez ideiglenes világítást is kiépítettek. A kisebb helyigényű akkumulátortérben falakat építenek át az ideiglenes transzformátor, majd a végleges vízköddel-oltó rendszer fogadásához; a főszellőző alagútban injektált szigeteléssel dolgoznak és a felszín alatti csarnok acéllemez szigeteléseit is javítják.
10 milliárd eurós beruházás van tervben, fókuszban a vasúti pálya modernizálása és a járműállomány megújítása – az ágazat jövőjéről tárgyaltak a HUNGRAIL konferenciáján.
Mindössze kilenc hónap alatt építette fel az 5300 négyzetméteres gyártócsarnokot a Weinberg.