2025.01.22, Szerda

Ügyfélbarát ügyfélfogadás az Okmányirodán

2013.02.04. 05:39

Február 1-jétől hosszított nyitva tartással várja az ügyfeleket a Kecskeméti Járási Hivatal Okmányirodája. Hétfőtől-péntekig reggel nyolc órától este nyolcig, szombaton pedig délelőtt  lehet ügyet intézni az okmányirodában.

Ezen alkalomból Dr. Szabó Erika, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkára látogatást tett az okmányirodában, és dr. Kerényi János, Bács –Kiskun megyei kormánymegbízottal, valamint dr. Kerékgyártó Judittal, a járási hivatal vezetőjével sajtótájékoztatót tartott.

Szabó Erika beszámolt a Jó Állam kialakításának 2010- ben kezdődött folyamatának eddig végzett feladatairól és eredményeiről.  Elmondta, hogy a járások létrejöttével megvalósult az a cél, mely szerint az állampolgárok lakhelyükhöz ténylegesen közel tudják elintézni hivatalos ügyeiket. Kiemelte, hogy a közjót szem előtt tartva a legtöbb települési polgármester maximális együttműködéssel segítette az állampolgárok érdekeit szolgáló közigazgatási reformot, egyúttal köszönetet mondott a kormánymegbízottaknak a járási hivatalok kialakításában végzett munkájukért. Szólt arról is,  hogy az állam törekedni fog arra, hogy az okmányirodák és hivatali ügyfélszolgálatok ügyfélfogadási rendje egységessé váljon, és életszerűen működő közigazgatás jöjjön létre. A Jó Állam kialakításának elve mentén, következő lépésként ez év végére az okmányirodák alapjain kialításra kerül  a Kormányablak-rendszer, ahol az ügyfeleknek már több mint 2000 ügy elintézésére lesz lehetősége, az okmányiroda jelenlegi ügyfélfogadási rendjéhez hasonlóan reggel 8 órától este 20 óráig.

Dr. Kerényi János kormánymegbízott kiemelte, hogy a járási hivatalok megalakulása óta eltelt egy hónap alatt igazolódni látszik, hogy a járási hivatalok ügyfélszolgálati működése az állampolgárok érdekeit szolgálja. Természetesen minden átalakítás során merülnek fel problémák, így ebben az esetben is adódtak kisebb gondok, amelyeket azonban úgy sikerült megoldani, hogy abból a lakosság nem is érzékelt semmit. Maximálisan teljesült az a kollégák felé megfogalmazott elvárása, melynek értelmében a lakosság az átalakítás során semmiben sem szenvedethetett hátrányt az ügyeik intézése során. Mindezért köszönetét fejezte ki a Kormányhivatal dolgozóinak és a folyamatban részt vevő polgármestereknek és munkatársainak.

Dr. Kerékgyártó Judit, a Kecskeméti Járási Hivatal vezetője elmondta, hogy a Járási Hivatal működését a jogszabályoknak mindenben megfelelő, de kifejezetten ügyfélorientált szolgáltatást nyújtó, a hétköznapok szokásaihoz igazodó és az ügyfelek drága idejét feleslegesen nem emésztő hivatalként tervezi.  A hivatali ügyintézésre szüleiket elkísérő gyermekek a jövőben a számukra kialakított gyermeksarokban tölthetik számukra hasznosan az időt. Elmondta, hogy a célja az,  ha a járási hivatal dolgozó-barát munkahelyként működne, aminek megvalósítása érdekében eddig is megtett és ez után is mindent meg fog tenni.

(Bács- Kiskun Megyei Kormányhivatal)