Az üzlet egyes részei egy négycsillagos szálloda ebédlőjében is nyugodtan helyet foglalhatnának, miközben az üzlet ugyebár a napi fogyasztási cikkek kereskedelmére született. Egy nagyra nőtt ABC, hogy mindenki számára érthető legyen.
![](https://static.regon.hu/theme/default/img/1x1.jpg)
Persze a muslinca-vadász szerkesztőségünk, ahogy illik leragadt az exkluzív reptéri üzletekben tapasztalható borkínálatnál is, ahol komoly megdöbbenéssel tapasztaltuk, hogy a magyarságát hirdető cégcsoport bizony nem a Duna Borrégió borait favorizálja, hiszen a jó Frittmannok és Fontok és Vargák lekerültek az alsó sorba. Magyarázat lehet erre, hogy üzletileg a 4-5000 forintos villányiak esetén az árrés is nagyobb, de talán, ha az ezer párszáz forintért vásárolható ínycsiklandóan remek alföldieket tennék előre, akkor talán több fogyna belőle a hasznon is nagyobb lenne és talán a vásárlók is elhinnék, hogy ezek is igazán remek borok. Persze nem lehetünk telhetetlenek, örüljünk, hogy egyáltalán felkerültek a tényleg remek borok Kecskemétnek erre a talán legnagyobb borválasztákát felvonultató pultjára.
Az üzlet másik érdekessége a Szentkirályi falikút, amelyből értelemszerűen Szentkirályi ásványvíz folyik, viszont az már nem értelemszerű, hogy abból a vásárlók ingyen fogyaszthatnak is. Van még az üzletben tényleg a szállodákból ismert müzlis-pult, csak nagyobb és még számos az egészséges gasztronómiát favorizáló produkció. A hazai Coop hálózat képviselője a gratulációi között ki is jelentette, hogy az elegáns belső kivitelezés igen bátor vállalkozás.
![](https://static.regon.hu/theme/default/img/1x1.jpg)
Szarka Balázs beszéde viszont kifejezetten rendhagyó volt, hiszen a számtalanszor megjegyezte a beszéde közben, hogy nem kíván panasznapot tartani, de végtére is azt tartott. A közelmúlt kormányzati intézkedéseinek a következtében közismert, hogy csökkent a vásárlóerő hazánkban, ami az egész Univer Coop Zrt hatékonyságán is érződik. Ezt a helyzetet ráadásul a megnövekedett bérterhek tovább rontják, így mint az elnök elmondta az árrésnek mára mintegy 55 százalékát teszi ki a bérköltség.
Az elmúlt öt év válságát ráadásul a trafiktörvény tovább nehezítette, hiszen a törvény hatására az Univer Coop üzletekben megszűnik a dohányáru kereskedelem, ami az üzletek forgalmának a 10 százalékát adta. Ennek kapcsán Szarka Balázs be is jelentette, hogy létszámcsökkentésre kényszerül a cég, miközben ő is tudja, hogy a kereskedelemben dolgozó alkalmazottaktól elvárt munka az alacsony bérezés mellett néhány ponton lassan elviselhetetlen mértékű.
Mint Szarka Balázs elmondta, hogy a cégcsoportnak a kereskedelemben bekövetkezett csökkenő hatékonyságát az Univer termékek orosz és kínai piacokra történő exportjával próbálják ellensúlyozni, amely piacok az elmondása alapján rendkívül nagy lehetőséget jelentenek számukra.