Az idei, sorrendben hatodik Nemzetközi Rexroth Pneumobil versenyen a kecskeméti GAMF Dóz-Air csapata több versenyszámban is diadalmaskodott Egerben.
A hatodik Pneumobil verseny indulói idén is bizonyították, hogy a levegő nem csupán a szerves élet, de a jövőt idéző, innovatív járművek hajtóereje is lehet. A magyarországi műszaki felsőoktatási intézmények hallgatói és a Csehországból, Lengyelországból, Romániából és Németországból érkező csapatok szurkolók sokasága előtt mutatták meg, hogy komolyan vették a feladatukat, és a pneumatikus hajtással rendelkező járművek nem csupán házi barkácsolások, hanem gondos műszaki tervező munka eredménye.
A legeredetibb konstrukció kategóriában a legkiemelkedőbb műszaki megoldásokat felsorakoztató, egyúttal leginnovatívabb jármű nyerhette el az elsőséget. A komoly elismerést jelentő díjat a kecskeméti Dóz-Air csapata vihette magával szombaton. Emellett az ügyességi futam eredményei alapján a dobogó III. fokára is felállhattak. Ha ez nem lenne elég, ők nyerték el a Nemzetgazdasági Minisztérium által odaítélt „A legsikeresebb első résztvevő” díjat is.
A díj valódi súlyáról árulkodik, hogy idén minden eddiginél több versenyző próbálta meg maga mögé utasítani a konkurens csapatok sűrített levegővel hajtott járgányait az egri döntő során. A már megszokott öt kategória (távolsági, ügyességi, gyorsulási, a legeredetibb konstrukció és a Rexroth Legjobb Pneumobilja) mellett ismét díjazták a Senior kategóriában indult csapatokat. Az idei verseny technológiai attrakciójának számított a Forma 1-es versenyekről ismert telemetrikus rendszer működtetése; ebben a kategóriában négy csapatot értékelt a zsűri.
Az egész napos szombati családi majálison a futamok mellett gyermekprogramok, rajzpályázat, alternatív hajtású járművek performansza és versenye valamint a délutáni Flúgos futam gondoskodott a technikai sportok rajongóinak szórakozásáról.
Az Ártér Építész Műterem szőlőtő és szőlőfürt mintázatára épülő térrendszere új dimenziót ad az iskolaépítészetnek.
Középárfolyamon 494 milliárd forintnak megfelelő értékű, mintegy 37 kilométeres autópályaszakasz kivitelezőit választották ki a román hatóságok.