2012-ben mind az értékesítés, mind a szerviz területén sikeres évet tudtunk zárni. Az értékesítés terén az importőr által előírt darabszámokat teljesítettük, sőt egy kicsit még túl is tudtuk szárnyalni. Ez azért is egy kimagasló eredmény, mert az előző éves elvárt eladási darabszámokat jelentős mértékben emelte a 2012-es évre az importőr.
A szerviz területén elért eredmények alapján elmondható, hogy egyértelmű fejlődés mutatkozik a korábbi évekhez képest. Ezt a folyamatot nagyban elősegítette az a korábban bevezetett BMW szerviz inkluzív csomag, amit már nagyon sokan ismernek, hiszen minden újonnan vásárolt BMW személygépkocsihoz az 5 év, vagy 100000 kilométeres intervallumra a szervizelést díjmentesen végezzük. Az ingyenesség magába foglalja az olaj, pollen, olaj és üzemanyag szűrő cseréjét, az átvizsgálások díját mind a munkadíj, mind az alkatrészek vonatkozásában.
Ez azon túl, hogy egy rendkívül elegáns megoldás, egyben kiszámíthatóvá is teszi a gépkocsik fenntartását és mind a magánszemélyek, mind pedig a céges vásárlások esetén jelentősen hozzájárul a döntés meghozatalában az ügyfeleinknél.
Pár évvel ezelőtt az volt a tendencia, hogy a nagy értékű autókat főként külföldről hozatták be a hazai BMW tulajdonosok. Ezen a területen mára sikerült-e átvenni a dominanciát?
Azt, hogy a dominanciát átvettük-e azt nem tudnám határozottan megfogalmazni, már csak azért sem, mert mi sosem foglalkoztunk külföldről behozott járművek értékesítésével, nem ez a profilunk és a jövőben sem lesz az.
A tavalyi év eladási adatai alapján mégis azt gondolom, hogy egy változás következett be ebben a szegmensben, amit az idei év eladási mutatói tovább erősítenek. Arra gondolok, hogy az 1-es és hármas kategóriák és az egyik legkedveltebb típus a BMW 5-ös sorozata mellett, az egyedi autók az X5, X6, 7-es sorozat, illetve az egyik legexkluzívabb BMW-ből a 6-os Gran Coupé, illetve a jó idő megjelenésével a Coupé és Cabriolet típusokból is sikeresen tudunk értékesíteni.
Összefoglalva azt látom, hogy a portfoliónkat a 2013-as év eddigi adatai alapján egyértelműen bővíteni tudjuk, sőt az sem túlzás kijelenteni, hogy kifejezetten az egyedi autókra jelentkezik igény Márkakereskedésünkben.