2025.02.05, Szerda

CLA – forog a kecskeméti kerék!

2013.01.26. 09:51

 BMW 3-as sorozatával vehetné fel a versenyt az új CLA Mercedes, amit pénteken délelőtt szerény sajtóesemény keretében ünnepeltek meg Kecskeméten.



A világpiaci hírek szerint Dieter Zetsche a Daimler AG vezérigazgatója áprilisig tudja megtartani a mandátumát, hiszen nem váltak be az ígéretei miszerint visszahozza 2014-ig a Mercedes rangját az autóiparban. Így nem csoda, hogy pénteken miután azzal poénkodott, hogy a CLK híresebb magyar termék lesz, mint a pirospaprika (ami azért elég pofátlan dolog volt) azt is kijelentette, hogy a merga’ 2020-ra ismét visszanyeri régi fényét. Úgy legyen! Zetsche azon kijelentése, hogy hamarosan új jó hírekkel fog szolgálni a kecskeméti gyárban, nyitva maradt…
Végtére is ennyi volt a gazdaságpolitika a pénteki sajtóeseményen. Ezt követően országpolitika lett a rendezvényből, ami érthető is, hiszen a kivéreztetett hazai gazdaságban kellenek brutálisan jó hírek. Márpedig az a tény, hogy a CLA-t Magyarországon fogják sorozatgyártani tényleg jelentős gazdasági hozadékkal járhat, hiszen ez a kecskeméti gyár eredetileg tervezett kapacitásának legalább a megháromszorozódását jelenti. Ez pedig beszállítói kapacitásbővítést, új munkahelyeket, az államnak több adót, a nem túl jelentős kecskeméti fizetések ellenére is fizetőképes kereslet bővülést a térségben és a többi, és a többi…
(Azért jó, hogy a péntek esti M1 híradóba a CLA híradás után bekerült egy győri Audi-s hír is, amiben elhangzott, hogy 2012-ben Győrben 4 millió (!) motor készült, vagyis a győri kapacitás a kecskemétit még így is jelentősen meghaladja jelenleg.)
Talán túlzó is volt, hogy egy autó gyári bemutatóján, miután az autót már hetekkel korábban a világban bemutattak, az ország miniszterelnöke is részt vett. Amit elmondott az eseményen viszont legalább érdemi volt. Kiemelte lényegében, hogy ja, bérmunkások vagyunk, de legalább az agyunkat is dolgoztatja a külföldi tőke, ami hosszútávon biztosan hoz a konyhánkra.

Maga a verda, ha kiképzeljük belőle a sportülést, akkor a BMW 3-as sport sorozatához hasonlítható, ha a kategóriáját keressük. Bár az eseményen jelen volt a kecskeméti Mercedes kereskedés vezetője Hovány Márton is, de a németes „megkülönböztetés” miatt ez alkalommal sem keveredhetett a búza a korpával, vagyis a sajtósokat külön kordonok között terelték, így a jövő hónaptól kiskereskedésekben is kapható CLA áráról nem tudhattunk meg semmit.


(A kecskeméti gyáron belül buszokkal szállított sajtósokat olyan ügyesen vitték, hogy a múlt héten műszakilag átadott újabb hatvanezer négyzetméteres nagyságú csarnok környékére sem kerülhettek. Így vélhető, hogy Zetsche titkolózása ezt a folyamatot volt szíves belengetni, vagy nem…)