A vidék le van sajnálva
„Az a dolog, ami úgy néz ki, mint a kukorica, az kukorica!” – hangzik az örök igazság. Márpedig, ha az országos road-show előtt egy nappal lehet regisztrálni a repülőnapot reklámozó tájékoztatóra, amiről persze visszajelzést nem küldenek, akkor sejthető némi káosz a szervezés terén. Így is volt. A program szerint a sajtó képviselőinek a majálisban reggel 9-10 között lehetett „sajtóbejárni” a HMEI Zrt repülőnapi reklámkamionját. Sajnos erről a jelenlévő személyzet vélhetően nem tudott, mert fél óra téblábolás után sikerült csak olyan emberrel találkozni, aki végre iránymutatást adott.
Mindezt a nagyképű minisztériumi akárki vagyok testtartást a kínosan egymásra mutogató munkatársak általánosan hozták. Mindezt ugyan a kecskeméti pilóták kedvessége kompenzálta, de összegességében sajnos volt egyfajta korábbi Zrínyi Kht-s, vagy még inkább Czinegei hangulata az egésznek. Az is rendkívül kínos volt, hogy csődület támadt a hi-tech környezetben pompázó repülőnapi tribün körül, ahová szigorú tekintetű katonák csak a bennfenteseket engedték be. A csóringer érdeklődő kecskemétiek pedig elsompolyogtak a rendkívül határozott elutasításra. Számukra csak dél körül nyílt meg a lehetőség, hogy benézzenek a kamionba. (Lehet, hogy sokkal kevesebb nyalizás kellett volna és sokkal több idő a lakosságnak…- szerk)
Költséghatékony lesz az idei repülőnap
A honvédelmi miniszter Hende Csaba a sajtótájékoztatón elmondta, hogy 2000 jegyet szétosztanak a kormányhivatalok segítségével a rászorulók között, a jegyár a 2010-es marad de általában a 2013-as kecskeméti repülőnapot a költséghatékonyság fogja jellemezni.
Erre mindjárt rá is jöhettünk, amikor a 35 fokos hőségben tartott tájékoztatón ki kellett fizetni az ásványvizet (nem volt drága 350.-) de az „élménykamion” már ahogyan a miniszter úr nevezte (ami lássuk be fantáziadúsabb olvasóinkban egyéb ötleteket is felvethet) és az azt övező kézipálya méretű fedett emelvény láttán sok minden az eszünkbe jutott, de a költséghatékony szó nem feltétlenül.
Ráadásul meg nem erősített információk alapján az eddigi legnagyobb költségvetésű kecskeméti repülőnapok előtt áll az ország, hiszen a hírek alapján egyelőre 970 milliós nagyságrendű a kétnapos esemény költségvetése. Ehhez a hatalmas összeghez ugyan Kecskemét városának nem kellett hozzájárulás adnia, viszont az eddigi repülőnapok ennek az összegnek a harmadába kerültek!
(A polgármester arca igen beszédes...)
Mi lesz a program?
A programban érdemi újdonság nem igazán fedezhető fel. Frecce Tricolori, Turkish Stars… mint régen.
Az pedig külön vícces, sőt vélhetően kifejezetten megtévesztő is (ami talán már jogi kategória is), hogy az eseményt reklámozó hivatalos youtoube vidón három repülőgépet mutatnak, amiből kettőt már évek óta kivontak a forgalomból. Tényleg jó lenne, ha valaki elmondaná, hogy miért MIG-29-el, vagy Albatrosszal reklámozzák a Gripenen kívül az eseményt?
<br />
<br />
A tájékoztatón érdemi információ ezzel kapcsolat el nem hangzott, a felelős feltüntetése nélküli írásos sajtóháttérben viszont egy igen langyos program sejthető ki. Sajnos ebben sok változás nem várható, viszont aki tud ismerje meg a honvédség „élménykamionját” ami úgy tűnik, hogy ikonikusan jellemzi manapság az egészet!
A tájékoztatón érdemi információ ezzel kapcsolatban sem hangzott el, a felelős feltüntetése nélküli írásos sajtóháttérben viszont egy igen langyos program sejthető ki. Sajnos ebben sok változás nem várható, viszont aki tudja ismerje meg a honvédség „élménykamionját” ami úgy tűnik, hogy ikonikusan jellemzi manapság az egészet!