2025.01.22, Szerda

A pedagógusok előmeneteli rendszeréről Kecskeméten - személyesen

2013.11.26. 18:34

Mák Kornél Kecskemét alpolgármestere köszöntötte azt a 120-130 pedagógust, aki zsúfolásig megtöltötte a kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium különtermét kedden délután, ahol a pedagógusok az új köznevelési törvény alapján az előmeneteli rendszerről halhattak előadást a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei pedagógiai Intézet közreműködésében.

Mint Simcsák Judit a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei pedagógiai Intézet igazgatója a Bacsmegye.hu számára elmondta a nap folyamán két programot szerveztek Kecskeméten.

Az első programnak a Kecskeméti Műszaki Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium adott otthont, a szakmai műhelykonferenciának, ahol a pedagógusok a Híd programról ismerhettek meg részleteket. Ugyanis ebben a tanévben indultak el a köznevelési törvényben szabályozott módon az un. Hídprogramok. A Hid1 és Hid 2 azoknak a tanulóknak szól, akik nem tudnak, nem akarnak, nem képesek a középiskolai oktatásban, vagy szakképzésben részt venni.

A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Pedagógiai Intézet miután Bács-Kiskunban is felelős a feladatokért, ezért ezt a területet is felkarolta, holott csak kevés iskolát érint (Bács-Kiskunban 6 intézményt). Viszont nagyon fontos ezeknek az iskoláknak a feladata, hiszen a céljuk, hogy a hátrányos helyzetű tanulókat újra bevezessék az oktatási rendszerbe.

Ezért egy több foglalkozásból álló sorozatot indítottunk. Az első Szolnokon volt, és most volt ennek a műhelyfoglalkozásnak a második foglalkozása, ahol az első előadó Borosán Beáta osztályvezető EMMI Szakképzési és Felnőttképzési Osztályról érkezett és a „A köznevelési Híd programok megvalósítása a gyakorlatban” – című előadását tartotta meg. Illetve Bodnár Mária az FSZK-részéről tartott egy előadást. Bodnár Mária  2011-től működő Dobbantó program vezetője volt. Az EU-s forrásból megvalósuló program azt a célt fogalmazta meg, hogy az iskolarendszerből kiesett tanulókat visszavezesse az oktatásba nem hagyományos oktatási formával. Bodnár Mária a Dobbantó program azon elemeit mutatta be, amelyek a Híd-ban használhatóak.

A délután a pedagógus előmeneteli rendszerről szólt

A pedagógiai tájékoztatási feladataink keretében indítottuk el itt Bács-Kiskun megyében is azt, hogy egy több alkalomból álló előadás és műhelyfoglalkozás keretében feldolgozzuk a pedagógus előmeneteli rendszert. A mai első nyitórendezvény tulajdonképpen a jogszabályi kereteket ismertettük, mind az intézményvezetői, mind a pedagógus szemszögéből. Kinek, mi a dolga, kinek, milyen feladata van.

A szeptember elsejétől az új köznevelési törvény értelmében minden pedagógus a Pedagógus 1- kategóriába lett áthelyezve. A jogszabály szerint 2014. április 30-ig kell, vagy lehet azoknak akik eldöntik és megfelelnek a feltételeknek regisztrálniuk a Pedagogus 2 kategóriába. Ami alapján 2018. december 31-ig Pedagógus 2-be lesznek.

Tehát, aki 2014. májusig regisztrál, az 2019-ig ebbe a kategóriába kerül, de a regisztráció után fogják ellenőrizni a minősítésüket igazán?

Igen, illetve a jogszabály ismertetésén túl bemutattuk, hogy ebben az előmeneteli rendszerben hogyan támogatja majd a szaktanácsadás.


(A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Pedagógiai Intézet eseményének ez alkalommal is a Bányai Júlia Gimnázium adott otthont)

Hol tudnak ennek utánajárni a pedagógusok, ha nem tudtak részt venni ezen a rendezvényen?

Van egy országos központi projekt a TÁMOP 3.1.5 az Oktatáskutató-Fejlesztő Intézet és az oktatási Hivatal közös projektje és a projekt honlapján minden szükséges információt elérhetnek, megtudhatnak a pedagógusok.