2025.01.22, Szerda

Túl vagyunk a hosszú vágtán

2013.07.19. 06:38

Megérkezett a fairfordi katonai repülőtérre a kecskeméti légibázis delegációja, a Royal International Air Tattoo 2013 nemzetközi repülőnapra.

A 603–as oldalszámú An-26-os már reggel 6.30-kor indította hajtóműveit a kecskeméti betonon, hiszen az 1400 kilométer megtételéhez közel 5 órára és egy közbenső üzemanyagfelvételre is szüksége volt a „nagyvasnak”.

A Kecskemét-Brüsszel „nagyugrást” Jenei Barna alezredes vezetésével tettük meg, a belga főváros repülőterének katonai részén tankoltunk, majd a Csatorna felett már Fábián László százados kezében volt a szállítógép szarvkormánya. A két repülőgépvezető munkáját Juris Norbert százados, Tóth József százados és Horváth János főhadnagy segítette.



Pontosan 12 órakor tapsolhatta meg a kerítésnél álló több  száz fős megszállott spotter sereg a magyar szállító-gép landolását, és ezen nem kell nagyon csodálkozni, hiszen minden, az egykori Varsói szerződés országából érkezőnek kijár ez a megkülönböztetett érdeklődés, mivel az így készült fotó értékes relikvia a gyűjteményekben.

40 perccel érkezésünk után, a Langó Viktor százados vezette együléses JAS-39-es Gripen a jordán Sólymok után landolt Fairfordban. A fiatal bemutató pilóta a zeltwegi repülőnapon nemrég bemutatott programot repüli majd szombaton, és vasárnap, melynek látványos részlete a negatív túlterheléses manőver után az a pillanat, amikor a levegőbe jutó kerozint a forszázs lángja begyújtja, és a Gripen mögött pár pillanatra feltűnik a „fáklya”.

A pénteki nap a gyakorlásé lesz, melynek során nemcsak a bemutató pilóta, de a műszakiak -Weisengruber Zoltán főhadnagy, Bencsik Csaba zászlós, Erdélyi Sándor főtörzsőrmester és Kenyeres „lovag” Dénes törzsőrmester - is bizonyíthatja felkészültségét.

http://www.honvedelem.hu