2025.01.19, Vasárnap

Kecskeméti kímélős Törésteszt: Mercedes-Benz CLA-osztály 2013

2013.10.26. 08:12

Apróbb hiányosságai ellenére a Kecskeméten készülő, elsőkerék-hajtású Mercedes kiválóan teljesített a mértékadó európai utas- és gyalogosbiztonsági vizsgálaton. Sőt, erejéből még szorgalmi feladatra is futotta.

Gyermekbiztonság (37 pont, 75%) 
A 18 hónapos gyermek védelme terén maximálisan teljesít a Mercedes. Frontális ütközés esetén az előrenéző ülésben helyet foglaló, hároméves gyermek feje nem lendül előre szélsőséges mértékben, ugyanakkor a mellkasra ható lassulási érték csupán megfelelő volt. A Mercedes-Benz opciós CPOD rendszere automatikusan kiiktatja az utasoldali frontális légzsákot, amennyiben megfelelően felszerelt Mercedes-Benz gyártású gyermekülést szerelünk be ide, menetiránnyal ellentétesen. A rendszer más gyártmányú gyermeküléssel nem működik, ezért nem kapott külön pontot az Euro NCAP vizsgálatán. Annak a veszélyéről, ha a légzsák előzetes kiiktatása nélkül szerelünk be ide gyermekülést, kellő részletességgel tájékoztatja a vezetőt az autó. A Mercedes a közeljövőben kiegészíti a CLA kezelési útmutatóját, hogy a felhasználók számára abból kiderüljön, melyik üléspozícióban milyen jellegű gyermekülés helyezhető el, az NCAP által megítélt pontszám már ezt a tényt tükrözi. A korábbi gyártású autók ugyancsak ötcsillagos eredményt értek volna el, mivel a kézikönyv tartalma csupán csekély mértékben befolyásolja a végső pontszámot. 
Gyalogosbiztonság (27 pont, 74%) 

A CLA aktív motorházfedéllel rendelkezik. A gázolás tényét érzékelők jelzik a vezérlésnek, amely automatikusan megemeli a gépházfedelet, megnövelve a fémlemez és az alatta található, kemény gépészeti elemek közötti távolságot. A Mercedes-Benz demonstrálta, hogy a rendszer a legkülönfélébb sebességtartományokban, a legváltozatosabb testalkatú vezetők esetén megbízhatóan működésbe lépett, ezért az EuroNCAP az aktív motorházfedelet figyelembe véve értékelte a CLA gyalogosvédelmi teljesítményét. Így a gépházfedél felületének csaknem egészén jó a fej védelme. A lökhárító szintén jól védelmezi a gyalogosok lábszárát. A motorházfedél belépő éle alapvetően jó védelmet biztosít a csípőtájéknak. 
Biztonsági berendezések (7 pont, 81%)

Folytatás:   www.vezess.hu