Gyermekbiztonság (37 pont, 75%)
A
18 hónapos gyermek védelme terén maximálisan teljesít a Mercedes.
Frontális ütközés esetén az előrenéző ülésben helyet foglaló, hároméves
gyermek feje nem lendül előre szélsőséges mértékben, ugyanakkor a
mellkasra ható lassulási érték csupán megfelelő volt. A Mercedes-Benz
opciós CPOD rendszere automatikusan kiiktatja az utasoldali frontális
légzsákot, amennyiben megfelelően felszerelt Mercedes-Benz gyártású
gyermekülést szerelünk be ide, menetiránnyal ellentétesen. A rendszer
más gyártmányú gyermeküléssel nem működik, ezért nem kapott külön pontot
az Euro NCAP vizsgálatán. Annak a veszélyéről, ha a légzsák előzetes
kiiktatása nélkül szerelünk be ide gyermekülést, kellő részletességgel
tájékoztatja a vezetőt az autó. A Mercedes a közeljövőben kiegészíti a
CLA kezelési útmutatóját, hogy a felhasználók számára abból kiderüljön,
melyik üléspozícióban milyen jellegű gyermekülés helyezhető el, az NCAP
által megítélt pontszám már ezt a tényt tükrözi. A korábbi gyártású
autók ugyancsak ötcsillagos eredményt értek volna el, mivel a kézikönyv
tartalma csupán csekély mértékben befolyásolja a végső pontszámot.
Gyalogosbiztonság (27 pont, 74%)
A
CLA aktív motorházfedéllel rendelkezik. A gázolás tényét érzékelők
jelzik a vezérlésnek, amely automatikusan megemeli a gépházfedelet,
megnövelve a fémlemez és az alatta található, kemény gépészeti elemek
közötti távolságot. A Mercedes-Benz demonstrálta, hogy a rendszer a
legkülönfélébb sebességtartományokban, a legváltozatosabb testalkatú
vezetők esetén megbízhatóan működésbe lépett, ezért az EuroNCAP az aktív
motorházfedelet figyelembe véve értékelte a CLA gyalogosvédelmi
teljesítményét. Így a gépházfedél felületének csaknem egészén jó a fej
védelme. A lökhárító szintén jól védelmezi a gyalogosok lábszárát. A
motorházfedél belépő éle alapvetően jó védelmet biztosít a
csípőtájéknak.
Biztonsági berendezések (7 pont, 81%)
Folytatás:
www.vezess.hu