Drámapályázatot hirdettek Katona József születésének 225. évfordulója alkalmából Kecskeméten. A pályázatot a Kecskeméti Kortárs Művészeti Műhelyek Forrás Kiadója és a Kecskeméti Katona József Színház a város önkormányzatának támogatásával írták ki.
Az irodalom területén akkor vagyunk hűek Katona József szelleméhez, ha segítünk életre hívni műveket. A drámaíró kultuszának ápolása akkor teljes, ha a mai kultúrát tudjuk általa erősebbé tenni.
Füzi László kiemelte, hogy a pályázat kiírása minden olyan területre érvényes határokon belül és kívül, ahol magyarok élnek. A pályázatra olyan magyar nyelvű színdarab nyújtható be, amely még nem jelent meg nyomtatásban és amelyet nem mutattak be színpadon, nem nyert díjat korábbi drámapályázatokon és az előadási vagy közlési jogával más intézmény nem rendelkezik.
Egy szerző vagy szerzői társulás csak egy művel indulhat. A pályázat jeligés, ezért a kiírók azt kérik, hogy a szerző nevét és címét külön lezárt borítékban mellékeljék. A pályamunkákat Katona József pályázat feliratú postai küldeményként két nyomtatott példányban és digitális adathordozón lehet beküldeni a Kecskeméti Kortárs Művészeti Műhelyek címére (6000, Kecskemét, Kápolna utca 11.) május 3-ig.
A pályázat kiírói a beérkezett munkák elbírálására a színházi és irodalmi élet neves képviselőiből bíráló bizottságot kérnek fel. A bírálóbizottság egy díjat ad ki, a díj összege 1,5 millió forint. A darab közlésére a Forrás szerkesztősége tart igényt.
A díjnyertes drámát a Kecskeméti Katona József Színház felolvasó-színházi előadáson bemutatja.
A pályázat hátteréről felidézte, hogy a Katona József-emlékévben a drámaíró nevét Kecskeméten viselő kulturális és oktatási intézmények összefogásával állt össze a program, amelynek egyik szelete a pályázat. Emellett az emlékévben előadássorozatok és vetélkedők is lesznek - tette hozzá a József Attila-díjas író.
forrás: mti
fotó: hirosertek.hu
A londoni központú magazin címlapját a Duna Aszfalt által kivitelezett projektnek szentelte, a Magyar Építők egyik fotóját leközölve.
Az új megoldások terén élen járó társaságként a WHB a Facebook után a TikTokon is az elsők közt jelent meg a hazai építőiparban, ugyanakkor a marketingkampányai is rendre sikereket érnek el a szakmai megmérettetések során. Az emögött húzódó stratégiáról Szikszai Zsanett, marketing vezetővel beszélgettünk, akinek a pályafutása együtt haladt a WHB fejlődésével, így komoly tapasztalatokra alapozhat a magyar vállalat marketingstratégiájában.