Rekordkonszolidáció: 830 milliós adósságot vállal át az állam Kalocsától
Minden annak előtte elhangzott hír, határozat eltörpült a kalocsai
grémium legutóbbi testületi ülésén, amikor az ülés utolsó etapjaként
ismert (al)polgármesteri beszámolóban elhangzott, hogy Kalocsa
adósságállományának, mintegy 72 százalékát átvállalja az állam.
A szokásos medrében folyó ülés utolsó két zárt napirendi pontja
után, már ember nem gondolta, hogy jöhet meglepetés, amikor az ülést Török Ferenc távollétében vezető Simon Zoltán
alpolgármester bejelentette, hogy az ülés napján, csütörtökön az utolsó
szükséges aláírások és pecsétek is felkerültek az adósságkonszolidációs
megállapodásra az illetékes minisztériumban. Ennek okán pedig mintegy
830 millió 296 ezer 517 forintnyi adósságot és annak járulékait vállalja
át az állam Kalocsától, vagyis a vártnál jóval sikeresebbnek bizonyult a
városvezetés lobbitevékenysége.
Mint ismeretes, az állam az 5000 fő alatti települések esetében, a
legtöbb helyen az egész adósságállományát átvállalta, míg az 5000
feletti települések esetében a 60 százalékos adósságkonszolidáció tűnt a
plafonnak. Ezt a jeget törte meg, hogy Kalocsa 72 százaléknyi terhétől
szabadulhat hatékony fellépésének és az államnak köszönhetően.
Törvény adta változások
Mindemellett, tényleg apróságnak tűnhet, mégsem az, hogy az
államigazgatás reformjának, és az ahhoz kapcsolódó törvényi
szabályozásoknak tükrében idén június harminccal megszűnik a Kalocsa
Kistérség Többcélú Társulás, és a
Kalocsa-Dunszentbenedek-Homokmégy-Öregcsertő-Szakmár-Újtelek-Uszód
óvodafenntartó társulás is. Utóbbi helyett Kalocsa egy olyan új
intézményt hoz majd létre a testület döntése értelmében, melyhez
bölcsődéjét is kapcsolni tudja.
Módosította a testület a 2012. évi költségvetési rendeletét is az
utolsó negyedévi pótelőirányzatok és változások okán. Itt valójában a
terv és a megvalósulás összevezetése történt meg.
Ehhez hasonló okoknál fogva került a városatyák elé az éves
közbeszerzési terv is, melybe szintén új sorok kerültek. Ez esetben
azért volt szükség a változtatásra, mert két fejlesztés, a gimnázium
laboratóriumának korszerűsítése és a kistérségi székhely integrált
fejlesztése című pályázat véghezviteléhez további közbeszerzésekre lesz
szükség, mely nem volt felvezetve a közbeszerzési tervbe.
Nyertes pályázat miatt költözik a konyha
A képviselő-testület a Szent Kereszt Kórház konyhájának áthelyezéséről
is döntött. Amire azért volt szükség, mert az intézmény benyújtott egy
pályázatot, aminek köszönhetően például új sürgősségi osztályt
alakítanak majd ki és a járóbeteg ellátás főbejáratát is kialakítják,
illetve áthelyezik a járóbeteg rendelőket és a tüdőgondozót is. A
Kalocsa Menza Kft. által üzemeltetett konyhát ezen változások miatt
szeptember végéig új helyre kell költöztetni.
A Kalocsa Kulturális Központ és Könyvtár élére most sem neveztek
ki még senkit. Mint kiderült, nem érkezett megfelelő pályázat, ezért
azt, április tizenötödikei benyújtási határidővel, ismét kiírja a város.
Startmunka: 207 főnek biztosítanak munkát március 1-től
A nap másik jó híre is az ülés végére maradt. Dr. Filvig Géza
társadalmi megbízatású alpolgármester tájékoztatta a megjelenteket a
Startmunka mintaprogramról, mely március eggyel indul. S mint kiderült, a
város teljes pályázata pozitív fogadtatásra lelt: 207 fő
foglalkoztatására pályázott Kalocsa, és meg is nyerte az ehhez szükséges
pénzt.
– Köszönet és gratuláció illeti a precíz munkáért, a sikeres szakmai
pályázatért a városfejlesztési irodát – mondta Filvig. Majd hozzátette: e
107 milliós foglalkoztatási program, melyhez 47 millió forintot nyert a
város, méltán nevezhető munkahelyteremtésnek, hisz ezáltal jó néhány
közel lehetetlen helyzetben lévő család jut munkához, és ezáltal
valamivel jobb életkörülményekhez.A kétszázhét foglalkoztatott egyébként például adminisztratív
munkakörben, vagy ácsként, kőművesként, lakatosként, festőként, víz-gáz-
és fűtésszerelőként, de állattenyésztőként, növénytermesztőként is
dolgozhat március egytől.
Az alpolgármester hozzátette a hosszú távú közmunka területén is
jelentős eredményeket értek el: ennek keretében 3 x 3 hónapon át, napi
hat órában 15 főt alkalmazhatnak majd.
– Ugyan a városnak itt is jelentős önerőt kell biztosítania, de az egyik
legfontosabb ügy a munkahelyteremtés, ezért ehhez mindenképpen
biztosítja a város a szükséges forrásokat – zárt szavait Filvig Géza.