A 17 órakor kezdődő megnyitó alaphangulatát Borbély Lászlóné és Farkasné Böjtös Beáta gordonkajátéka adta meg, akik Kummer cselló duettjének, egy Händel témára, a Xerxés győzelmi kórusának dallamára írt, variációinak három tételét adták elő.
A továbbiakban Tamás Eszter művészettörténész megnyitó beszédében
méltatta a fiatal alkotó eddigi munkásságát, és segített a
hallgatóságnak a művek értelmezésében, majd a közönség figyelmébe
ajánlotta a kiállítást.A tárlat anyaga egy nyolc-tíz év alkotó tevékenységét fölölelő
válogatás. A valóságot sajátos nézőpontokból ábrázoló, valós élményekre
épülő alkotások a minimalizmus és hiperrealizmus határterületeire
kalauzolják a nézőt. A művészt az anyagszerűség, az anyag
mikroszerkezete, a pillanat megragadása foglalkoztatja, miközben sokszor
maga a kép monumentális mérete is hatást gyakorol, sokszor még föl sem
ismerve, mit ábrázol valójában. A témaválasztásban gyakran fölbukkannak
az asztalitenisz jellemző tárgyai, asztal, ütő, hiszen ez a sportág a
művész hobbija is egyben, emellett épület- és tárgyábrázolások, úti
élmények adják a tudatosan végigjárt, sorozatokba rendezett absztrakció
alapanyagát.– Előző években tettem kísérleteket arra, hogy az ábrázolt
objektumokat más vonatkozásban is megvizsgáljam. Ez az attitűd inkább
felfedezhető a mostani állapotban. Jelen volt egy olyan koncepció, ami
egy hagyományos értelemben vett absztrakciót foglalt magában.
Gondolatilag a rész-egész problematikája foglalkoztatott. Egy nagyobb
egység naturálisabb megjelenítése után folyamatos egyszerűsítéssel
jutottam el egészen odáig, hogy teljesen emblémaszerűvé,”minimalista”
jelekké váltak a formák. Később a „jelek” önálló formájukban, majd
síkszerű alakzatként köszöntek vissza egy képen belül, így egyfajta
transzformálódás ment végbe – nyilatkozta munkatársunknak Jónás Péter.
![](https://static.regon.hu/theme/default/img/1x1.jpg)
– A festményeken a fotó képiségéhez hasonlatos, kivágások
jelennek meg. Értelmezhető mindez úgy is, mintha idővel egyre közelebb
kerülnénk egy szerkezethez, egyre kisebb metszetekben bontanánk tovább a
formát. Lehetőség szerint ezzel a folyamattal ellentétesen növekedhet a
kép mérete. Itt még részben formalista jellemzők vannak, későbbiekben
csak és kizárólag az anyagszerűség fog dominálni. Mozaikszerű
elrendezések, mezőkben való gondolkodás, a struktúra mélyebb vizsgálata,
ritmus és rendszer keresése vezet a tárgytól való teljes absztrakcióig,
miközben a látványelvűség is megmarad, sokszor egyfajta rejtvénnyé
válva a néző számára.