2025.01.16, Csütörtök

Berger József a keceli iskola igazgatója

2013.07.17. 12:08

Két évvel ezelőtt a Nagyasszonyunk Katolikus Intézmény igazgatói székéből a keceli általános iskola élére irányította Solti Kálmánt a kalocsai érsek. Akkor került ugyanis az egyház égisze alá a szóban forgó intézmény. Solti igazgató úr úgy érzi, elfáradt. Július óta – javaslatára – kollégája vette át feladatait.

- Megpróbáltuk megteremteni az iskola katolikus szellemiségét, ami úgy érzem, hogy sikerült. Mára ugyanis a korábbi két vasárnapi mise helyett hármat tartanak Kecelen és mindhárom alkalommal tele van a templom. Mivel mondhatjuk, hogy „sínre tettem” az iskolát, úgy gondoltam átadom valakinek, aki ezt hosszú távon tudja vinni tovább – ismertette a visszavonulása mögött húzódó történetet Solti Kálmán nyugalmazott igazgató, őszintén hozzátéve, hogy már tűrőképessége sem a régi. Bölcsebbnek látta hát lezárni ezt a fejezetet az életében, megjegyezte ugyanakkor, hogy Bábel Balázs kalocsai érsek már utalt rá, hogy tartogat még számára feladatokat, erről viszont egyelőre nem árult el többet.

A keceli II. János Pál Katolikus Általános Iskola új igazgatója július óta Berger József, aki az ezt megelőző két évben igazgatóhelyettesként tevékenykedett az iskolában.
– Úgy gondolom, Solti igazgató úr rendkívül sokat dolgozott azért, hogy egy megfelelő iskolát vehessek át. Az alapokat megteremtette, és amit ő megkezdett építeni, azt folytatni kell. Ebből biztosan jó dolgok sülhetnek ki – írta le igazgatóvá válását Berger József.

– Mindig szerettem gyerekek között lenni, a tanítás a mindenem és igazgatóként sem szeretnék változtatni azon a gyermek-központúságon, ami korábban jellemző volt rám – foglalta össze vezetői és pedagógusi hitvallását az új keceli igazgató, kiemelvén, hogy az a célja, hogy minden diákot hozzásegítsen álmai és önmaga megvalósításához.

Berger József megemlítette továbbá, hogy egyházi iskolaként a szeptembertől életbe lépő kerettantervi változások őket is érintik, a fenntartó azonban igyekszik arra törekedni, hogy biztos anyagi hátteret teremtsen az intézménynek, emellett ugyanakkor szakmailag szabad kezet biztosít.