Csütörtökön délután ülésezett Kalocsán a térségi védelmi bizottság, ahol döntés született, hogy megvédik a legkritikusabb gátszakaszt is.
A Solt és Dunapataj közötti részen van a Dunának egy kritikus szakasza, ahol 2006-ban is meg tudták védeni a gátat, azóta viszont egy kerékpár út is épült, így a 2006-os vízszinthez képest várható +/-20 centis vízmagasságig a térség polgármesterei döntést hoztak, hogy megvédik a gátat.
A Kalocsa melletti meszesi Duna partot egyébként, amikor az eső egy kicsit alábbhagyott mindjárt ellepték a nézelődők, akiket a város polgármestere Török Ferenc a sajtó útján is megkért, hogy autóval ne menjenek ki a gáthoz nézelődni, mert a leparkolt autók elállhatják az utat és szükség esetén egy nagyobb jármű nem tud azon közlekedni.
Az ártérről egyébként már napok óta zajlik a nyaralók kipakolása, hiszen a várható vízszint a KékDuna vendéglő söntéspultja alatt körülbelül 20 centire várható. (!) Hangzott el a számos konkrét adatot felsoroló sajtótájékoztatót követően, vagyis egyelőre úgy tűnik, hogy ha a számított mértékű lesz az áradás, akkor nem várható katasztrófa. A Duna parton tartott sajtótájékoztató ideje alatt egy ártéri lakos jelentette be a polgármesternek, hogy szerinte még nem kell kiköltöznie, amelyről Török Ferenc nem nyitott vitát.
Sajnos viszont amíg a szakemberek nem látják, hogy az országon belül tetőzik a dunai áradás, addig nem tudnak pontos adatokat adni arra vonatkozóan, hogy mekkora lesz az árvíz. A becslések alapján Kalocsára a tetőzés a jövő hét végén fog megérkezni, addig a mai vízállás mintegy 3 méterrel fog növekedni, amit a szintúgy becsült adatok alapján több hét alatt levonuló apadás követ majd.
A polgármester kijelentette, hogy az önkormányzat minden nap pontos információt fog adni elsősorban a www.kalocsa.hu oldalon, ahol a lakosság hiteles információt fog kapni, hogy szükség van-e, mikor és hol önkéntesekre, illetőleg a lakosságnak milyen teendője merülhet fel. Török Ferenc elmondta azt is, hogy az árvízi kockázat, ha eléri, hogy kihirdetik a vészhelyzetet, akkor a költségeket egy központi alap fogja biztosítani, amire egyelőre számít a város.
Rövidesen vízi útjára indul Paks II. történetének első elkészült nagyberendezése, az 5. blokk zónaolvadék-csapdája. A 730 tonnás berendezés a Pakson épülő blokktípus egyik, úgynevezett passzív biztonsági berendezése, ami arra szolgál, hogy ha a szinte lehetetlen is bekövetkezne, meggátolja annak káros környezeti következményeit.
Az Építőipari Nívódíjjal jutalmazott projektben nem csupán a volumen miatt születtek páratlan megoldások a Market generálkivitelezésében és az Óbuda Group lebonyolításában.