Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában megvalósított fejlesztés célja, hogy biztonságosabbá tegyék a közlekedést Cegléd-Nagykőrös-Kecskemét térségében és csökkentsék a városok közötti utazási időt. Az M4 autóút Ceglédi csomópontjától Kecskemétig a 441. számú főút tranzitútvonalként szolgál. A nagy forgalmat bonyolító főút burkolának állapota miatt korábban a Nagykőrös és Kecskemét közötti szakaszon a külterületen is csak 60 km/h-s sebességgel lehetett csak közlekedni. A felújítás után lekerültek a korlátozó táblák és az autósok ismét újra 90 km/h sebességgel haladhatnak.
A munkálatok mintegy 10 kilométeres útszakaszon folytak 2022 februárjától. A 441-es főút Bács vármegyei szakaszán lokális pályaszerkezet cseréket hajtottak végre. A főút 2x2 sávosra bővítése a kecskeméti 445-ös északi elkerülőtől a katonatelepi Mathiász Általános Iskoláig -, mintegy 2,79 kilométeres szakaszon valósul meg. Itt teljes hosszban szerviz- és kerékpárutak is épültek. Emellett a 445-ös kecskeméti északi elkerülő és a nagykőrösi Téglagyári utca közötti 7,29 kilométeres szakaszát felújította a Colas Út Zrt..
A Pest vármegyei részén 17+265-18+205 km szelvények közötti szakaszon 11,5 tonnás burkolatmegerősítést végeztek és a földmű szinttől a talajstabilizációt követően teljesen új pályaszerkezetet építettek.
A Katonateleptől a végszelvényig tartó szakaszon a hat keresztező utcánál - Platán, Bernát János, Szőlőskert, Napfény, Barka és a Gyökér utcák kereszteződéseiben jelzőlámpás csomópontot alakítottak ki. Továbbá elkészült egy jelzőlámpás gyalogátkelő, öt pár buszöböl és három útcsatlakozás.
A teljes projekt során 56 820 tonna aszfaltot használnak fel. A Pest vármegyei útszakaszon a Colas szakemberei egy hazánkban még ritkán használt technológiát, a hideg remix eljárást alkalmazták. Ennek lényege, hogy az elhasználódott pályaszerkezetből visszanyert, még hasznosítható aszfaltot kötőanyaggal és vízzel keverve visszaépítették a cementes remix alapréteg kialakítása során. Erre került az új aszfalt pályaszerkezetet.
Az ünnepi eseményen jelen voltak és felszólaltak a térség országgyűlési képviselői, valamint Körtvélyesi Attila Nagykőrös és Szemereyné Pataki Klaudia Kecskemét polgármesterei is.
Szeberényi Gyula Tamás, Bács-Kiskun vármegye 2. sz. egyéni választókerület országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy a 441-es főút átadása új fejezetet nyit a Nagykőrös és Kecskemét közötti közlekedésben. A képviselő kiemelte, a 441-es út nemcsak városokat, hanem vármegyéket köt össze, amelyen naponta ezrek járnak munkába, viszik gyermekeiket iskolába. Hozzátette, ez a fejlesztés a térség gazdasági további fejlődése szempontjából is lényeges, hiszen előbbinek előfeltétele a hatékony és korszerű közlekedési hálózat megléte. A környéken zajló útfejlesztések közül kiemelte a lendületesen haladó M44-es gyorsforgalmi út építését, ami egy tágabb régió közlekedését teszi egyszerűbbé és keresztezi majd a most megújult utat is.
Földi László, Pest vármegye 12. sz. egyéni választókerület országgyűlési képviselője köszöntőjében kiemelte, hogy a több mint 10 kilométeres szakasz hazai forrásból épült meg. Reményét fejezte ki a fejlesztések folytatására.
Juhász Zoltán, az ÉKM Közúti Beruházáslebonyolítási Főosztály vezetője úgy fogalmazott: összetett projekt volt a 441-es főút fejlesztése. Hét kilométeren burkolaterősítés és három kilométeren az út 2x2 sávossá bővítése valósulhatott meg. Három körforgalmú csomópont jött létre, ezek közül az egyik Katonatelepnél turbókörforgalomként épült meg. A projekt teljes szakaszán szervíz- és kerékpárutak létesültek.
A főosztályvezető elmondta, a beruházás nettó 9,3 milliárd forintból valósult meg. Az útszakasz mentén a növénytelepítési munkálatok még hátra vannak. Juhász Zoltán beszélt arról is, hogy a tervek szerint tavasszal átadják az M44-es gyorsforgalmi út egy jelentős szakaszát is a forgalomnak. Hozzátette azt is, hogy jelentős, a térséget érinti tervezési munkák zajlanak, amelyek tartalmazzák a 441-es főút Nagykőrös-Cegléd közötti szakaszának burkolatmegerősítését, valamint a két város elkerülő útját is.
Az M85-ös alagútjának kiemelkedő szakmai kihívásokkal járó építését folyamatosan követtük, így az átadón egy rövid visszatekintéssel is jelentkezünk.
Mintegy öt kilométer hosszan épülnek kerékpárutak Zala vármegyében a kis-balatoni régióban.