A Magyar Közút projektjét a Duna Aszfalt kivitelezte.
Négy kilométer hosszan újult meg az 5211-es számú, Lajosmizse–Kunszentmiklós összekötő út Lajosmizse és Kerekegyháza közötti szakasza. A mintegy egymilliárd forintos beruházás az uniós Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) támogatásával készült el, a munkát a Magyar Közút Nzrt. megbízásából a Duna Aszfalt Zrt. végezte el. Az ünnepélyes projektátadót augusztus 22-én tartották meg, miután a kivitelezés áprilisban indult el és augusztus elején fejezték be - írja a baon.hu
Mint az ünnepélyes alkalmon Sztana Zoltán, az állami közútkezelő Bács-Kiskun vármegyei igazgatója elmondta: az útszakasz állapota rendkívül rossz volt, a profilja és a teherbírása sem volt megfelelő, ebből adódóan a felújítás során meg kellett erősíteni az útalapot.
Tekintettel arra, hogy a lajosmizsei–ladánybenei–kerekegyházi út kereszteződése forgalmi és baleseti gócpontnak számít, az út fölé benyúló, aktív közlekedési táblákat is felszereltek
– ismertette a beruházás részleteit.
A beruházás keretében mindemellett megújultak a burkolati jelek, a közlekedési táblák, az útpadka és a vízelvezető árkok is.
Az út ugyan több települést érint, de nem kizárólagosan, így a vármegyei önkormányzat vette kézbe az út felújításának ügyét. Az első, a Lajosmizsétől a ladánybenei kereszteződésig tartó rész már korábban megvalósult, ennek folytatása a most átadásra került szakasz.
„Az összekötő út és a kereszteződés megújulása nagy jelentőséggel bír, a közlekedés szereplőinek kényelmét, az áruforgalom biztonságát szolgálja, ami a nemzetgazadaságot segíti”
– mutatott rá beszédében dr. Salacz László, a térség országgyűlési képviselője.
Rideg László, a Bács-Kiskun Vármegyei Közgyűlés elnöke felszólalásában az eddig elért eredményekről és a közeljövő terveiről beszélt.
„Az uniós ciklus elején döntöttünk a négy- és ötszámjegyű, vagyis alsóbbrendű utak felújításáról, ami leginkább a vármegye északi és legdélibb részét érintette. Az első tíz projekt közül a Lajosmizsétől a ladánybenei kereszteződésig tartó szakasz volt az első. A rendelkezésre álló keretből valósult meg Tass főútjainak rekonstrukciója is. A munka folytatódik, elkezdődött az útfelújítások tervezése, a kiviteli tervek elkészítése. Ezek közül az egyik az 5211-es út rekonstrukciójának folytatása Kunadacsig” – foglalta össze.
Nemzeti függetlenségünk egyik legfontosabb szimbóluma, a Magyar Tudományos Akadémia székháza hatalmas átalakuláson esik át. A Fejér-B.Á.L.- ÉPKAR Zrt.-Vitruvius Kft. hármas konzorciumi fővállalkozásában zajló kivitelezésen már több fontos munkafázist sikerült lezárni.
Az akkumulátorcella-gyár épülete elkészült, jelenleg az épületgépészeti és villamossági szerelések zajlanak.