2024.03.29, Péntek
Jelentkezés érettségi vizsgára a Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatalnál
Illusztráció: Pixabay

Jelentkezés érettségi vizsgára a Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatalnál

Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal

2023.01.23. 10:54

A jelentkezést postai úton, személyesen és Ügyfélkapun keresztül is be lehet nyújtani.

Hirdetés

Érettségi vizsgára a Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Hatósági Főosztály Oktatási és Hatósági Osztályán (6000 Kecskemét, Deák F. tér 3.) az tud jelentkezni, aki középiskolával már nem áll tanulói jogviszonyban vagy külföldi/külföldi rendszerű középiskolával utolsó évfolyamon tanulói jogviszonnyal rendelkezik – olvasható a hivatal honlapján.

A jelentkezés 2023. január végétől (várhatóan január 25-től) február 15-ig lehetséges. A jelentkezéssel kapcsolatos információk az Oktatási Hivatal honlapján találhatók.

 

A jelentkezést

  • ügyfélkapus azonosítást követően elérhető Érettségi Elektronikus Jelentkezési Lap (E-jel, https://ejel.ketszintu.hu/belepes) programmal;
  • postai úton ajánlott küldeményben;
  • személyesen;
  • Ügyfélkapun, e-papír formában (Ügyfélkapu KRID száma: 326394720) lehet benyújtani.

 

A honlap szerint az Érettségi Elektronikus Jelentkezési Lap (E-jel) program használata preferált, mivel rendkívül felhasználóbarát, végigvezeti a jelentkezőt a nyomtatvány kitöltésének és benyújtásának folyamatán, valamint folyamatos kapcsolattartást biztosít a Kormányhivatallal.

Aki nem rendelkezik ügyfélkapuval, a regisztrációval kapcsolatban itt tájékozódhat.

 

Postai úton vagy ügyfélkapun történő jelentkezés esetén a következők szükségesek (a jelentkezés postára adásának végső dátuma 2023. február 15. 24:00 óra):

  • Az Oktatási Hivatal honlapján kitöltött, lementett és kék tollal aláírt jelentkezési lap;
  • Érettségi bizonyítvány, tanúsítvány(ok) (ha van) olvasható fényképe, másolata;
  • Eredeti törzslapkivonat (mindenképpen eredetben postázva, ha van);
  • Középiskolai bizonyítvány azon oldalának olvasható fényképe, másolata, amely igazolja a középiskolai tanulmányok befejezését, illetve azt, hogy a jelentkező érettségi vizsgát tehet;
  • A vizsgadíj befizetését igazoló banki átutalási bizonylat.

 

Banki átutaláshoz szükséges adatok:

a közlemény rovatba be kell írni egy 20-es számot, majd egy szóközt kihagyva a jelentkezési lap tetején található, 15 számjegyből álló egyedi érettségi iktatószámot.

Jogosult neve: Oktatási Hivatal

Számlaszám: 10032000-00282637-00000000 (Magyar Államkincstár).

A hivatal felhívja a figyelmet, hogy csak az átutalás megtörténtét tanúsító dokumentumot áll módjában elfogadni. A külföldről történő átutaláshoz az Oktatási Hivatal oldalán részletes leírás található.

 

Személyes jelentkezés esetén:

Érettségi vizsgára történő jelentkezést a Kormányhivatalban (6000 Kecskemét, Deák F. tér 3.) fogadják: hétfőtől csütörtökig 8.00-16.00 óráig, pénteken 8.30-13.30 óráig. A személyes ügyintézéshez nem szükséges időpontfoglalás, de a jelentkezési határidő közeledtével várakozásra kell számítani – tájékoztattak.

Az Oktatási Hivatal honlapján, január végén fog megjelenni egy link (Jelentkezési lap), ekkor nyílik meg az érettségi szoftver jelentkeztető felülete, addig jelentkezést nem tudnak rögzíteni.

Személyes jelentkezés esetén a következő, eredeti dokumentumokat szükséges bemutatni:

  • Személyazonosságot igazoló okiratok (személyi igazolvány, lakcímkártya, honosítási okirat vagy útlevél);
  • Érettségi bizonyítvány, tanúsítvány(ok), eredeti törzslapkivonat (ha van);
  • Középiskolai bizonyítvány;
  • Esetleges mentességet igazoló dokumentum (szakértői vélemény).

A vizsgadíj befizetéséhez adnak egy csekket, melyet a postán vagy csekkbefizető automatában lehetséges befizetni (a bizonylatot kérjék visszahozni), vagy amennyiben lehetőség van a helyszínen mobil applikáción keresztül banki átutalást kezdeményezni, valamint a bizonylatot e-mail-ben megküldeni, ebben a formában is teljesíthető a befizetés.

A vizsgázónak a középszintű érettségi vizsgáért az adott évre érvényes kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) 15 %-ának megfelelő, ezer forintra kerekített összeget kell fizetnie az Oktatási Hivatal számára (ez az összeg 2023-ban 35.000,- Ft).

A vizsgázónak az emelt szintű érettségi vizsgáért az adott évre érvényes kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) 25 %-ának megfelelő, ezer forintra kerekített összeget kell fizetnie az Oktatási Hivatal számára (ez az összeg 2023-ban 58.000,- Ft.

A fenti összegek vizsgatárgyanként értendőek.

Nagykorú vizsgázó nevében szülő csak meghatalmazással járhat el a jelentkezési eljárásban.

Kiskorú vizsgázó esetén a jelentkezési lapon szükség van a szülő/gondviselő aláírására is.

Az Oktatási Hivatal honlapján találhatók meg az érettségi vizsgatárgyak nyilvánosságra hozott anyagai, a vizsgakövetelmények (témakörök), a vizsgaleírások, a korábbi évek központi írásbeli feladatsorai és a javítási-értékelési útmutatók, melyek segítenek a felkészülésben.

 

Ügyintézők és elérhetőségeik:

Dr. Szűcs Dominika: tel.: 76/516-888, e-mail: [email protected]

Lovasné dr. Polyák Erzsébet: tel.: 76/513-781, e-mail: [email protected]

Somodiné Triesz Orsolya: tel.: 76/513-781, e-mail: [email protected]

 

MegyeBács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatalérettségi 2017érettségi vizsga