2024.11.09, Szombat
Vasúti híddal épül meg a Bács-Kiskun megyei város elkerülő útja
Fotók: Bús Csaba/magyarepitok.hu

Vasúti híddal épül meg a Bács-Kiskun megyei város elkerülő útja

magyarepitok.hu

2022.10.28. 07:17

A Soltút kivitelezésében már zajlanak a munkálatok a közel 9 kilométeren megépülő új úton.

Október 27-én letették az 53-as főút soltvadkerti északi elkerülő útjának alapkövét. A NIF Zrt. nettó 15,8 milliárd forintos beruházását a SOLTÚT Kft. kivitelezi a Speciálterv Kft. és az Uvaterv Zrt. tervei alapján. A munkálatok már folyamatban vannak, és tervszerűen haladnak az eseményen elhangzott információk szerint.

Fotók: Bús Csaba/magyarepitok.hu


A Budapest-Belgrád vasútvonalat is keresztezi az új út

A 8,8 km hosszú nyomvonalon 5 db körforgalmú csomópont, 1 db különszintű vasúti keresztezés, 1 db 0,8 km hosszú bekötőút és 1 db kerékpáros aluljáró épül majd, valamint mobil csoportos ellenőrző pontok megvalósítása is a projekt részét képezi. 

Az újonnan épülő útszakasz az 53-as és 54-es főút csomópontjától indul egy kis ívvel az országos jelentőségű lápterület minél kisebb érintettsége érdekében. A nyomvonal külön szinten keresztezi a Budapest-Kelebia vasútvonalat, ennek érdekében közel 50 méter felszerkezeti hosszal bíró, kétnyílású híd épül.

Az 53-as 54-es főút közös szakaszán a jelenlegi vasút átjáró megszűnik: szerepét az újonnan épülő híd veszi át. Az 53-as és az 54-es csomópontja valamint a megszüntetendő vasúti átjáró közötti szakasz szervizútként fog a továbbiakban funkcionálni. Az új elkerülő a vasúti híd utáni csomópontnál indul, addig az 53-as és az 54-es főút közös szakasza valósul meg (lásd a fenti térképen).


A helyiek több mint 30 éves vágyát valósítják meg

Az alapkőletételen beszédet mondott Mosóczi László, miniszteri tanácsadó, Font Sándor országgyűlési képviselő, Temerini Ferenc, Soltvadkert polgármestere és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.

Mosóczi László úgy fogalmazott, a soltvadkertiek két-három éven belül hatalmas előrelépést tapasztalhatnak majd közlekedési lehetőségeikben és ennek nyomán idővel a helyi gazdaságban és foglalkoztatásban is. Font Sándor ehhez azt fűzte hozzá, hogy a projekt által a helyiek több mint 30 éves vágyát valósítják meg, miután a városnak eddig az 54-es és az 53-as út forgalmát is el kellett bírnia.

Temerini Ferenc kiemelte, 5-6 nyomvonalváltozat közül választottak, és a résztvevők együttműködésének köszönhetően sikerült az ideálisat megtalálni. Nyul Zoltán hozzátette, az útszakasz egyaránt jól illeszkedik az épített és a természeti környezetbe.

Galéria

MegyeSoltvadkertNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.Soltút Kft.Uvaterv Zrt.53-as útSpeciálterv Építőmérnöki Kft.