Az idén májusig elkészült 108 km után, ősztől már 114 km-en haladhatnak korszerűbb úton, kényelmesebben a bringások a Balaton körül.
Déli parti fejlesztésekkel tették komfortosabbá a Balatoni Bringakört az elmúlt hónapokban. A 205 kilométer hosszúságú bicikliút komplex fejlesztése 2019 áprilisában kezdődött a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában. A projektet lapunkban folyamatosan nyomonkövetjük, és 2021 végén átfogó beszámolót készítettünk a munkálatokról.
Az idei szezon végére a tavalyi év kezdetéhez képest újabb 46,2 km-en újult meg a tó körüli kerékpáros útvonal – jelentette be sajtótájékoztatón a beruházó.
Az idén májusig elkészült 108 km után, ősztől már 114 km-en haladhatnak korszerűbb úton, kényelmesebben a bringások a Balaton körül. Befejeződtek a Balaton déli partjának középső és keleti részét érintő munkálatai is. Ez azért kiemelt jelentőségű, mert a Zamárdi és Balatonlelle közötti, illetve a Siófok és Balatonakarattya közötti rész a Bringakör egyik legnépszerűbb turisztikai útvonala, hiszen sokan nem a teljes Bringakört, hanem az úgynevezett „kis kört” tekerik le. Ez a kör a Tihany-Szántód közötti komppal való átkelést, illetve ez ettől keletre eső Balatoni régiót érinti.
A 28,9 km hosszú, Zamárdi-Balatonlelle közötti szakaszon a kivitelezési munkákat a STRABAG Általános Építő Kft., a Colas Út Zrt. és a Reaszfalt Kft. végezte nettó 956 millió Ft értékben.
A 28,9 km hosszú, Siófok-Balatonakarattya közötti szakaszon a kivitelezési munkákat a STRABAG Általános Építő Kft. és a Swietelsky Magyarország Kft. végezte nettó 825 millió Ft értékben.
A Tihany és Örvényes közötti mintegy két méter széles leromlott állapotú kerékpárút szakaszait elbontották, részben annak helyére, 3,3 m széles új gyalog- és kerékpárút épült. A Balatonakarattya-Balatonfűzfő közötti részt ősszel adták át.
Balatonkenesén, Balatonfűzfőn, Balatonalmádiban, Alsóörsön, Paloznakon, Csopakon, Balatonfüreden és Aszófőn az utcák burkolatát korszerűsítették és tájékozódást segítő elemeket helyeztek ki.
A 29,6 km hosszú Tihany – Alsóörs – Balatonkenese közötti szakaszon a kivitelezési munkákat a STRABAG Általános Építő Kft., a Hazai Építőgép Társulás Zrt. és az ALPOK TERRA Kft. végezte nettó 1,6 milliárd forint értékben.
Nagy Bálint, az Építési és Beruházási Minisztérium beruházási államtitkára elmondta, hogy hamarosan az országgyűlés elő kerül az állami beruházásokat szabályozó új törvényjavaslat. „Célja, hogy növelni kell az állami építési beruházások hatékonyságát, valamint erősíteni a stabilitást és a kiszámíthatóságot a megvalósításoknál. Csökkenteni a magyar építőipar külföldi függőségét. Magyarországon a magyarok hasznára, magyar munkából, magyar alapanyagból létesítsenek épületeket. Erősíteni a hazai, helyi vállalkozások működését.”
Kontrát Károly, Veszprém megye 2. sz. választókerületének országgyűlési képviselője azt emelte ki, hogy a Balatoni Bringakör növeli a Balaton vonzerejét. A cél az, hogy ne csak a nyári szezonban legyenek olyan lehetőségek, amelyek az itt tartózkodást élménnyé teszik. Ennek egyik kulcseleme a kerékpáros útvonal fejlesztése a Balaton körül.
Gréz Tibor, a NIF Zrt. projektiroda-vezetője hozzátette: „A NIF Zrt. beruházásában 2016 áprilisában a tervezési feladatokkal vette kezdetét Balatoni Bringakör előkészítése, majd a 205 km hosszú Bringakör komplex fejlesztésének kivitelezése 2019 áprilisában kezdődött több szakaszban, amelyek összesen 14 balatoni települést érintettek. A NIF Zrt. által végzett fejlesztések összértéke meghaladta a bruttó 5 milliárd forintot, melynek nagyságrendileg a fele uniós finanszírozásból került biztosításra.”
A Nemzeti Atlétikai Központ komplexumában a Stadionpark és a Panoráma Sportpark nyújt szabadidős programra lehetőséget.
A Weinberg számára a fenntarthatóság nem csak papíron, hanem a gyakorlati megvalósítás során is fontos.