Ezek azok a termékek, amelyeket bemutatás nélkül nem lehet felfuttatni: immár Baján is elérhető a magyar építőipari cég által kínált széleskörű választék a csempe-szaniter ágazatban.
Május 6-án a bajai újHáz Centrumban megnyitották a Merkbau Zrt. új csempe-szaniter és fürdőszoba szalonját. A 400 négyzetméteres bemutató center a legkülönbözőbb szaniter és burkolati termékeket vonultatja fel, elsősorban európai gyártóktól – értesült lapunk a generálkivitelezésben is jelentős portfolióval bíró cégtől.
Az összegzésből kiderül, a beruházáshoz kapcsolódó stratégiát négy évvel ezelőtt határozta meg a társaság.
Eszerint az általános építőanyagkereskedelem mellett, illetve a nyílászáró értékesítésen túlmenően új portfolióként a hideg-és melegburkolati, illetve szaniter termékek értékesítésében látja a megújulás és fejlődés lehetőségét a magyar építőpari vállalat.
„A 2018-as évben nyitott kecskeméti üzlet után, majd a 2019-es évi kiskunhalasi és szegedi áruházak megnyitását követően, hiánypótlóként a bajai csempeszalonunk is szélesre tárta a kapuit” – írja le a folyamatot a beszámoló.
A fejlesztést azzal indokolják, hogy Baján és annak agglomerációjában a vevői és kivitelezői visszajelzések alapján szükségessé vált egy olyan üzlet nyitása, amelyben széleskörben elérhető csempe- és padlólapok, melegburkolatok és szaniterek mutathatók be. Hozzáteszik, ezzel a beruházással teljessé válhat a termékek lefedettsége a déli országrészben, az építőanyag és a nyílászáró kereskedelemmel kéz a kézben járva.
Az új szalon átadó ünnepségén Márton Norbert, a Merkbau Zrt. kereskedelmi igazgatója lépésről lépésre mutatta be a társaság kereskedelmi tevékenységének történetét, külön részletezve a csempe-szaniter termékeket behozó új stratégiát.
„A tulajdonosi támogatást élvezve, illetve a bizalmat az új területen dolgozókba helyezve Kecskeméten és Szegeden sokszázmilliós beruházásokkal bővítettük az eladóteret, míg Kiskunhalason teljesen új áruházat építettünk”
– emlékeztetett az igazgató.
Hozzátette, a csempe-szaniter termékek bemutatás nélkül nem, vagy csak korlátozottan értékesíthetők, így eddig Baján a látványos felfutás elmaradt a forgalomban. „Ezt a problémát hivatott megoldani a most átadott fejlesztés. Előzetes felmérésünk szerint a kínálatunkban szereplő termékek jelentős része a bajai piacon hiánypótlónak tekinthető.” Elárulta, a bajai egység számára célszámként az idei évre 100 millió forintos forgalmat tűztek ki. Ugyanakkor kérte a partnerek visszajelzéseit a még szükséges fejlesztésekhez és az elégedettség minél nagyobbra növelése érdekében.
Hornyák Attila, a cég kereskedelmi fejlesztési vezetője a csempe-szaniter ágazat múltjáról és jelenéről egyaránt beszélt. Hangsúlyozta, ez a terület nagyon eltérő a hagyományos építőipari kereskedelemtől, emiatt rengeteg energiát kellett befektetniük a kiépítésébe.
„Többek közt nem a hagyományos, általunk korábban megszokott értékesítés a jellemző, sokkal többet kell foglalkozni egy ügyféllel. Ugyanakkor a beszállítók palettája is jóval szélesebb: nem néhány téglaszállítóval beszélünk, hanem sok száz szaniter és csempegyártóval kell kapcsolatba lépnünk, majd leszűkíteni azokra, akikkel dolgozni szeretnénk”
– mutatott rá.
További kihívást jelentett, amikor azzal szembesültek, hogy a termék megfelelő forgalmához szükséges bemutató terekhez nem volt elegendő infrastruktúrája a Merkbaunak. Ezután indultak meg a fentebb már bemutatott beruházások. A jelenre áttérve elmondta, mivel a most átadott szalon külön épületbe került, tulajdonképpen a Merkbau Zrt. első csempeszalonját adták át. „Büszkén mondhatom, hogy a rendelésállomány és a befizetett előleg alapján 21,5 millió forintos bevétel már biztosan elkönyvelhetünk. Ezáltal az első negyedéves forgalmi célunkat egy négyhetes időszakban teljesítettük” – tette hozzá.
A Merkbau által a lapunkhoz eljuttatott anyagból kiderül, az új szalon minden vevői igény kiszolgálását megcélozza: „A projekt területen elvárt műszaki megoldások mellett a lakberendezők és a belső építészek igényeit is kiemelten támogatja” – írja az összegzés.
A beszámoló szerint több olyan termék tekinthető meg a centerben, amit most először mutatnak be a hazai piacon ebben a formában.
„Helyet kapott egy Magyarországon elsőként megtervezett és kiállított, színes printtel ellátott, egyedi „Walk In fal”, melyre egy a térbe betervezett fali dekor burkolat mintája került egyedi szerkesztésben. Ez üde színfoltja és egyik kedvence lett a vásárlóknak.” Ugyanakkor a trendteremtő és újgenerációs színes csaptelepek, illetve fekete kabintermékek mellett a lengyel Elita legújabb tükör kollekcióját is bemutatják, több különleges modell prezentálásával, melyhez a kivételesnek számító Fap olasz lapok szolgáltatják a hátteret.
A burkolatok választékában a kicsi és az óriás méret is szerepel, ugyanakkor a termékek felületében, árnyalataiban is a legkülönbözőbb design érhető el. „Ezen termékek mindegyike kézzel foghatóvá vált vásárlóink számára” – hangsúlyozza az összegzés. Külön kitérnek a fürdőszobai és wellness termékekre: „Maximális feltöltődési élménnyel, ideális helykihasználási és tér kialakítási ötletek bemutatásával lettek betervezve a mai modern trendeknek megfelelően, különleges burkolatokkal kombinálva.”
Nyolc éve dolgozik a KÉSZ Építő Zrt. legnagyobb projektjein a Székelyföldről származó Dombi László belsőépítészeti projektvezető. Munkája bár ritkán kerül reflektorfénybe, egy egész beruházás minőségét és megítélését határozhatja meg. Az áprilisi Hónap Mérnökével izgalmas életútjáról és változatos feladatairól is beszélgetünk.
Döntöttek az egri elkerülő keleti útvonaláról