A Szentkirály és az M5-ös autópálya közötti 32,2 kilométeres szakaszt a Hódút Kft. kivitelezi.
A Bács-Kiskun megyei Szentkirály közelében március 30-án megtartották az M44-es gyorsforgalmi út zárószakaszának projektnyitó eseményét. A Szentkirály és az M5-ös autópálya közötti 32,2 kilométeres szakaszt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a Hódút Kft. kivitelezi.
Az M44-es szóban forgó szakaszának megépítésével Kecskemét és Békéscsaba között teljes 124 kilométeres hosszában elkészül, amely által a menetidő a főváros és a békési megyeszékhely között közel 20 perccel csökken.
Ahogy azt korábbi cikkünkben jeleztük, a szakasz terveit a TURA-Terv Kft. és az Utiber Kft. konzorciuma készítette el. A 32,3 km egybefüggő szakasz megvalósítása csatlakozik az építés alatt lévő Szentkirály-Lakitelek szakaszhoz, melyet a Közgép Zrt. kivitelez 4,6 kilométeren. A Lakitelek utáni rész pedig már korábban teljessé vált a Lakitelek-Tiszakürt szakasz tavaly decemberi átadásával: ennek köszönhetően egészen Békéscsabáig 88 kilométernyi négysávos út áll rendelkezésre.
Az eseményen az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára is részt vett. Mosóczi László elmondta, a nettó 106,9 milliárd forint összegű fejlesztéssel megvalósuló, kétszer két forgalmi sávos utolsó szakasza várhatóan 2025 elejére készül el.
Jelezte, hogy megkezdődtek a tárgyalások a román partnerrel közösen az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsabától Gyulán keresztül a partiumi Nagyszalontáig tartó folytatásáról is.
Juhász Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) útfejlesztési igazgató-helyettese elmondta, az utolsó 32,2 kilométer hosszú szakasz Kecskemétig, az 5-ös számú főútig tart, ahol egy turbó körforgalom biztosítja majd a csatlakozást az M5-ös autópályával, a Kecskemét-Észak csomóponton keresztül. A helyszínen kiosztott sajtóközlemény szerint Nagykőrösig a keresztező országos utakat és földutakat az autóút felett, a 140-es számú Cegléd-Szeged vasútvonalat a tervezett autóút alatt vezetik át.
Az M44-es záró szakasza elérve a 441-es számú főutat, azt egy külön szintű csomópontban keresztezi majd. Ezt követően a nyomvonal Nagykőrös közigazgatási területén dél-, majd észak-keleti irányban halad mintegy 5 kilométeren keresztül, Szentkirály és Kocsér települések közigazgatási határát megközelítve, attól mintegy 600 méteres távolságban halad, és végül csatlakozik az épülő Szentkirály-Lakitelek szakaszhoz.
Nyáron elkészültek a tervek, most pedig újabb fontos lépést tett a BKK azért hogy el is indulhasson az építkezés. A társaság benyújtotta pályázatait az Id. Antall József rakpart és az Erzsébet híd alatti terület átépítésére.
Uniós viszonylatban Magyarország a geotermikus energiahasznosítás terén az első öt ország között helyezkedik el. E pozícióját tovább erősítheti a termelési technológiák és a földkéregre vonatkozó adatbázis fejlesztése révén. Utóbbiban kulcsszereppel bír a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) is.